Cafea si dulciuri

Postul și migrația cresc vânzările de biscuiți tip Eugenia
Miercuri, 07 Iunie 2017, ora 16:34

Biscuiții simpli și cei cu cremă au o pondere semnificativă în piață, dar se observă orientarea consumatorilor și către produse cu adaosuri de fibre, dietetice, fără gluten sau zahăr.   Potrivit RetailZoom, în IKA*, vânzările de biscuiți dulci au crescut cu 10,5% în valoare și cu 4,6% în volum, în perioada mai 2016 –...

Figurine de ciocolată: Furnizorii pregătesc oferte in-store pentru sezonul de vârf al vânzărilor de ciocolată
Vineri, 10 Martie 2017, ora 13:34

Lunile februarie – martie (Sf. Valentin, Dragobete, 1/8 Martie) şi perioada premergătoare Paștelui generează vânzări mai mari cu aproximativ 40%-50% faţă de media lunară   În România, segmentul dedicat figurinelor de sezon este în plină dezvoltare, dar se află la un nivel redus faţă de pieţele din vestul Europei. Pe de altă parte,...

  Millennials, segmentul de consumatori care revoluționează piața cafelei
Miercuri, 07 Decembrie 2016, ora 15:16

Produsele de nișă, precum capsule și cafea verde, au contribuit decisiv la creșterea consumului în acest an. Potrivit RetailZoom, în IKA*, vânzările de cafea (total piață), au crescut cu 4,3% ca volum (kg) și cu 1,2% ca valoare (lei) în perioada nov. 2015 / oct. 2015, față de nov. 2014 / oct. 2015. Segmentul capsule a înregistrat cea mai bună...

  Cum își fac loc bomboanele românești pe rafturile retailerilor
Joi, 20 Octombrie 2016, ora 14:52

În urmă cu zece ani, prezentam piața autohtonă a produselor zaharoase – bomboane fructate, caramele, acadele, bomboane mentolate, jeleuri etc. – ca fiind imatură, nedezvoltată, dar cu un mare potențial în viitor, odată cu creșterea puterii de cumpărare, expansiunea retailului modern, diversificarea ofertei și apariția unor jucători noi în categorie. Un...

Maxi-evoluție pe segmentul mini-prăjiturilor
Joi, 15 Septembrie 2016, ora 16:40

Deși avem de a face în continuare cu produse de impuls, piața a devenit puternic concurențială în numai câțiva ani. „Gustarea dulce de mici dimensiuni” este un segment relativ nou în piața de dulciuri, dar care a cunoscut o dezvoltare accelerată în ultimii ani, datorită mai multor factori: diversificarea sortimentației – arome...

Crește oferta cantitativă și sortimentală de napolitane
Miercuri, 22 Iunie 2016, ora 11:37

Inovațiile la nivel de arome, gramaj, ambalaj și comunicare au mari șanse să modifice substanțial locul categoriei în totalul pieței de dulciuri. Piaţa de napolitane ambalate, din România, este ­estimată la peste 10.000 tone, aproape trei sferturi dintre acestea fiind în formate mari (pungi, pachete peste 80g) destinate consumului în familie. ...

  Natalitatea si orientarea catre un mod de viata mai sanatos influenteaza consumul de biscuiti
Joi, 07 Ianuarie 2016, ora 16:01

Conform Euromonitor, biscuitii si snack bars reprezinta cea de-a doua categorie ca marime in piata de snackuri, avand si cea mai rapida crestere - in 2015 depasind categoria ciocolata. Piata este foarte atractiva din punctul de vedere al dimensiunii (volumelor). Particularitatea sa este data  de fragmentarea in multe segmente, multi jucatori si branduri cu contributii/cote de...

Piata biscuitilor dulci isi cauta o identitate noua
Luni, 14 Decembrie 2015, ora 16:34

Crearea de noi subcategorii si noi ocazii de consum sunt principalele tinte ale jucatorilor din acest segment dominat de biscuitii clasici. Prin definitie, biscuitii reprezinta acele produse alimentare care se obtin din aluaturi dense, coapte, sub diverse forme. Consumatorii insa nu sunt atat de interesati de categoria sau subcategoria din care face parte un produs din grupa gustari....

Ocupam locul 26 in Europa in privinta consumului mediu de cafea
Marti, 08 Septembrie 2015, ora 16:04

Romania este unul dintre putinele state membre ale Uniunii Europene care mai aplica accize la cafea. Cu o cantitate anuala per capita de doar 2,3 kg, fata de media din UE de 4 kg per capita, detinem locul 26 in Europa in in ceea ce priveste consumul mediu de cafea, arata un studiu PwC Romania. Spre comparatie, in Austria consumul este de 7,96 kg/capita, in Danemarca de 8,6 kg/capita, iar...

Produsele din ciocolata, o piata de 1,3 miliarde de lei
Miercuri, 02 Septembrie 2015, ora 13:44

Desi categoria este dinamica si atractiva prin sortimentatia bogata si inovatii, consumul, in Romania, este sub media europeana. Piata este extrem de competitiva, cu jucatori locali si internationali foarte puternici, care investesc substantial in comunicare. Cu toate acestea, consumul de ciocolata per capita in Romania este inca la un nivel scazut fata de celelalte piete din Europa,...



Special

Topurile industriei FMCG

Industria FMCG a trecut pragul de 100 de miliarde de lei, afaceri realizate în 2016 de principalele 100 de companii Cele mai importante 100 de companii din industria bunurilor de larg consum au realizat în anul fiscal 2016, cumulat, afaceri totale în valoare de  100,74 miliarde lei (22 miliarde...

Ceva nu se leagă

  După zece ani de investiții masive în FMCG, capitalul străin domină majoritatea categoriilor din acest sector. Trei segmente foarte competitive – procesarea cărnii, produse de panificaţie și îmbutelierea apelor minerale – au rămas şi se pare că vor rămâne sub controlul capitalului...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 mai 2017




Retail

Retailul european staționează, cel românesc încinge motoarele

În primul trimestru al anului 2017, comerțul modern din România a atins o cotă de piață de 62%, câștigând aproximativ 2 puncte procentuale în detrimentul comerțului tradițional, arată datele GfK Consumer Panel. Discounterii, supermarketurile și magazinele moderne de proximitate au cea mai...

Farmec apasă pedala de accelerație a deschiderilor de magazine proprii

Ținta este un număr de 50 de magazine care să acopere toate zonele țării   Într-un interviu acordat revistei Piața, Mircea Turdean, directorul general al companiei Farmec, a vorbit despre strategia de extindere a rețelelor de magazine proprii Farmec și Gerovital, despre ce încasări au acestea...

arhiva sectiunii