Cafea si dulciuri

Figurine de ciocolată: Furnizorii pregătesc oferte in-store pentru sezonul de vârf al vânzărilor de ciocolată
Vineri, 10 Martie 2017, ora 13:34

Lunile februarie – martie (Sf. Valentin, Dragobete, 1/8 Martie) şi perioada premergătoare Paștelui generează vânzări mai mari cu aproximativ 40%-50% faţă de media lunară   În România, segmentul dedicat figurinelor de sezon este în plină dezvoltare, dar se află la un nivel redus faţă de pieţele din vestul Europei. Pe de altă parte,...

  Millennials, segmentul de consumatori care revoluționează piața cafelei
Miercuri, 07 Decembrie 2016, ora 15:16

Produsele de nișă, precum capsule și cafea verde, au contribuit decisiv la creșterea consumului în acest an. Potrivit RetailZoom, în IKA*, vânzările de cafea (total piață), au crescut cu 4,3% ca volum (kg) și cu 1,2% ca valoare (lei) în perioada nov. 2015 / oct. 2015, față de nov. 2014 / oct. 2015. Segmentul capsule a înregistrat cea mai bună...

  Cum își fac loc bomboanele românești pe rafturile retailerilor
Joi, 20 Octombrie 2016, ora 14:52

În urmă cu zece ani, prezentam piața autohtonă a produselor zaharoase – bomboane fructate, caramele, acadele, bomboane mentolate, jeleuri etc. – ca fiind imatură, nedezvoltată, dar cu un mare potențial în viitor, odată cu creșterea puterii de cumpărare, expansiunea retailului modern, diversificarea ofertei și apariția unor jucători noi în categorie. Un...

Maxi-evoluție pe segmentul mini-prăjiturilor
Joi, 15 Septembrie 2016, ora 16:40

Deși avem de a face în continuare cu produse de impuls, piața a devenit puternic concurențială în numai câțiva ani. „Gustarea dulce de mici dimensiuni” este un segment relativ nou în piața de dulciuri, dar care a cunoscut o dezvoltare accelerată în ultimii ani, datorită mai multor factori: diversificarea sortimentației – arome...

Crește oferta cantitativă și sortimentală de napolitane
Miercuri, 22 Iunie 2016, ora 11:37

Inovațiile la nivel de arome, gramaj, ambalaj și comunicare au mari șanse să modifice substanțial locul categoriei în totalul pieței de dulciuri. Piaţa de napolitane ambalate, din România, este ­estimată la peste 10.000 tone, aproape trei sferturi dintre acestea fiind în formate mari (pungi, pachete peste 80g) destinate consumului în familie. ...

  Natalitatea si orientarea catre un mod de viata mai sanatos influenteaza consumul de biscuiti
Joi, 07 Ianuarie 2016, ora 16:01

Conform Euromonitor, biscuitii si snack bars reprezinta cea de-a doua categorie ca marime in piata de snackuri, avand si cea mai rapida crestere - in 2015 depasind categoria ciocolata. Piata este foarte atractiva din punctul de vedere al dimensiunii (volumelor). Particularitatea sa este data  de fragmentarea in multe segmente, multi jucatori si branduri cu contributii/cote de...

Piata biscuitilor dulci isi cauta o identitate noua
Luni, 14 Decembrie 2015, ora 16:34

Crearea de noi subcategorii si noi ocazii de consum sunt principalele tinte ale jucatorilor din acest segment dominat de biscuitii clasici. Prin definitie, biscuitii reprezinta acele produse alimentare care se obtin din aluaturi dense, coapte, sub diverse forme. Consumatorii insa nu sunt atat de interesati de categoria sau subcategoria din care face parte un produs din grupa gustari....

Ocupam locul 26 in Europa in privinta consumului mediu de cafea
Marti, 08 Septembrie 2015, ora 16:04

Romania este unul dintre putinele state membre ale Uniunii Europene care mai aplica accize la cafea. Cu o cantitate anuala per capita de doar 2,3 kg, fata de media din UE de 4 kg per capita, detinem locul 26 in Europa in in ceea ce priveste consumul mediu de cafea, arata un studiu PwC Romania. Spre comparatie, in Austria consumul este de 7,96 kg/capita, in Danemarca de 8,6 kg/capita, iar...

Produsele din ciocolata, o piata de 1,3 miliarde de lei
Miercuri, 02 Septembrie 2015, ora 13:44

Desi categoria este dinamica si atractiva prin sortimentatia bogata si inovatii, consumul, in Romania, este sub media europeana. Piata este extrem de competitiva, cu jucatori locali si internationali foarte puternici, care investesc substantial in comunicare. Cu toate acestea, consumul de ciocolata per capita in Romania este inca la un nivel scazut fata de celelalte piete din Europa,...

  Segmentul cu cea mai mare crestere a vanzarilor in categoria ciocolata, in IKA: tabletele aerate
Luni, 21 Iulie 2014, ora 16:35

Comparativ cu celelalte piete din UE, consumul de ciocolata este inca la un nivel scazut in Romania, respectiv 1,4 kg per capita ( sursa: Euromonitor 2013 ). Bulgaria, de exemplu, are un consum mult mai mare, de 3,2 kg/cap de locuitor/an, in timp ce media Europei de Est este de 4,3 kg. Sunt tari in UE, precum Elvetia, cu un consum de 9,1 kg per capita. Valoarea estimata a pietei este de...



Special

Capcanele creşterii

Inflaţia, scumpirea materiilor prime, reducerea investiţiilor guvernamentale şi riscul de recesiune sunt pericole ce pot induce o schimbare de trend în FMCG, după ce 2017 a început neobişnuit de bine pentru furnizori şi retaileri ca urmare a creşterii salariilor, a pensiilor şi a altor venituri bugetare. ...

Afacerea «MEDIU»: cine profită mai mult?

În problematica deşeurilor, accentul se pune pe bani şi mai puţin pe protecţia mediului. Chiar şi legislaţia prezentă şi modificările propuse pentru legislaţia viitoare sunt centrate pe taxe indirecte sau penalităţi, în timp ce problematica mediului apare ca o consecinţă a acestor prevederi de ordin...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 martie 2017


Retail

Comerţul modern şi-a adjudecat, în februarie, 14 noi unităţi

Profi a deschis 12 magazine, iar Lidl şi Kaufland, câte unul.   Reţeaua Profi deţine în prezent 523 de magazine, acoperind 272 de localităţi.   Cele mai recente magazine Profi au fost deschise în ultima zi a lunii, la Halchiu şi Brusturi. Nouă dintre noile magazine din a doua lună...

Ianuarie a bifat 16 noi deschideri în comerțul modern

Cele mai multe inaugurări aparțin retailerului Profi Rom Food. Profi încheie luna ianuarie cu un nou record, inaugurând zece magazine . Trei dintre acestea sunt în format City și au fost deschise la Bacău, Cluj Napoca și Giroc (Timiș). În format Loco s-au deschis patru unități, după cum...

arhiva sectiunii