Produse lactate

Trendință crescătoare pentru vracuri pe piața brânzeturilor
Miercuri, 07 Decembrie 2016, ora 16:45

Reducerea TVA a impulsionat puternic consumul, inclusiv cel de produse premium. Brânzeturile reprezintă categoria cu cea mai mare pondere în piaţa de lactate, adjudecându-şi mai mult de 40% din valoarea vânzărilor. Categoriile cele mai importante sunt caşcavalul şi telemeaua, iar brânza de burduf, chiar dacă deține o pondere mică, se află pe un...

Înghețata, o categorie oscilantă, precum vremea
Marti, 21 Iunie 2016, ora 15:53

Fluctuaţiile dintre anotimpul rece şi cel cald, la nivelul vânzărilor din piaţă, ajung de ordinul zecilor de milioane de euro.     În România, sezonalitatea este parte din ADN-ul pieței de înghețată. Aproximativ 80-90% din vânzări se realizează în lunile aprilie-august, iar volumul este pu­ternic ...

  Mâncăm de trei ori mai puțin iaurt decât bulgarii
Joi, 26 Mai 2016, ora 16:31

În România, consumul este încă redus – 7 kg/locuitor/an -, comparativ cu media altor ţări din UE: Bulgaria cu 23 de kg, Ungaria cu 11kg, Franţa cu 30 kg. Ca atare, există oportunităţi de creştere a consumului, cu atât mai mult cu cât iaurtul este una dintre cele mai competitive categorii, în care potenţialul pentru inovaţie este foarte mare,...

Iaurturile si branzeturile - cele mai dinamice segmente din piata lactatelor
Marti, 20 Octombrie 2015, ora 15:12

La nivelul intregii piete de lactate, laptele detine, in continuare, cea mai mare pondere din vanzari. Diminuarea puterii de cumparare, manifestata de la inceputul crizei economice, a contractat si piata lactatelor, asa cum este cazul multor alte piete din industria bunurilor de larg consum. Categoria nu a mai fost atat de dinamica in termeni de crestere a volumelor sau valorilor, s-a...

Factorii care franeaza dezvoltarea categoriei si principalele provocari ale pietei lactatelor
Marti, 20 Octombrie 2015, ora 14:53

Cornel Caramizaru, Director de Vanzari, FrieslandCampina  Cum Romania nu si-a folosit pe deplin cota de lapte alocata, pana la momentul elimarii acesteia, la 1 aprilie 2015, nu estimam ca vom asista la o crestere brusca a productiei de lapte. Este posibil insa ca anumite tari, pentru care cota de lapte a fost restrictiva, sa produca acum mai mult lapte decat inainte. In...

Inghetata – de la produs racoritor, la desert, indiferent de vreme
Luni, 11 Mai 2015, ora 16:53

In Romania, consumul de inghetata pe cap de locuitor este de 1,5 - 2 litri pe an. Daca facem conversia in produse, aceasta cantitate reprezinta aproximativ doua caserole de un litru sau 15-20 de inghetate, in functie de gramaj. Nivelul este destul de scazut comparativ cu cel inregistrat in tarile din vestul Europei. In Franta, de exemplu, consumul se ridica la aproximativ 6 litri per...

  Particularitatile pietei locale a lactatelor
Marti, 29 Aprilie 2014, ora 15:40

Criza economica a franat avantul pe care-l luase la un moment dat piata lactatelor, aceasta nemaifiind atat de dinamica precum era in urma cu cinci-sase ani. In valoare, a scazut aproape la jumatate, fata de anul 2008. „Astazi, in Romania vorbim de o piata de 800 de milioane de euro. Important este ca acum piata se consolideaza incet, incet. Consumul ramane moderat, insa oportunitati...

Producatorii de lactate mizeaza pe inovatia de produs
Marti, 22 Aprilie 2014, ora 13:59

In totalul categoriei, inovatia este vizibila cel mai mult in segmentele iaurturi si branzeturi. Segmentul dominant in categoria lactate, din punctul de vedere al vanzarilor valorice inregistrate de marile lanturi internationale*, este cel al branzeturilor (44%), acesta fiind urmat de iaurturi (19%), lapte (17%), unt si smantana (cate 8%), sana, lapte batut si kefir (4%, cumulat). Ca...

Consumul de iaurt in Romania, de trei ori mai mic decat al bulgarilor
Joi, 09 Mai 2013, ora 15:02

In totalul pietei lactatelor, cel mai dinamic segment este cel al iaurturilor Industria laptelui a trecut printr-o perioada extrem de dificila cauzata de mai multi factori: criza economica prelungita, diminuarea vanzarilor pe fondul scaderii puterii de cumparare, scumpirea fara precedent a utilitatilor, piata neagra care a atins nivelul de 60% din total si, mai ales, scandalul...

  Peste 157 de milioane de euro investiti in imaginea brandurilor de lactate
Vineri, 24 Februarie 2012, ora 16:57

Unul dintre cele mai importante argumente in decizia de cumparare ramane puterea marcii sau a brandului, desi realitatea economica din ultimii trei ani a avut o influenta accentuata asupra comportamentului consumatorului la raft: listele de cumparaturi sunt mai atent alcatuite, bugetele sunt din ce in ce mai mici, iar consumatorii sunt tot mai atrasi de oferte si promotii.    ...



Special

Capcanele creşterii

Inflaţia, scumpirea materiilor prime, reducerea investiţiilor guvernamentale şi riscul de recesiune sunt pericole ce pot induce o schimbare de trend în FMCG, după ce 2017 a început neobişnuit de bine pentru furnizori şi retaileri ca urmare a creşterii salariilor, a pensiilor şi a altor venituri bugetare. ...

Afacerea «MEDIU»: cine profită mai mult?

În problematica deşeurilor, accentul se pune pe bani şi mai puţin pe protecţia mediului. Chiar şi legislaţia prezentă şi modificările propuse pentru legislaţia viitoare sunt centrate pe taxe indirecte sau penalităţi, în timp ce problematica mediului apare ca o consecinţă a acestor prevederi de ordin...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 martie 2017


Retail

Comerţul modern şi-a adjudecat, în februarie, 14 noi unităţi

Profi a deschis 12 magazine, iar Lidl şi Kaufland, câte unul.   Reţeaua Profi deţine în prezent 523 de magazine, acoperind 272 de localităţi.   Cele mai recente magazine Profi au fost deschise în ultima zi a lunii, la Halchiu şi Brusturi. Nouă dintre noile magazine din a doua lună...

Ianuarie a bifat 16 noi deschideri în comerțul modern

Cele mai multe inaugurări aparțin retailerului Profi Rom Food. Profi încheie luna ianuarie cu un nou record, inaugurând zece magazine . Trei dintre acestea sunt în format City și au fost deschise la Bacău, Cluj Napoca și Giroc (Timiș). În format Loco s-au deschis patru unități, după cum...

arhiva sectiunii