Analize si tendinte

Coloranți de păr: aglomerație la raftul cu produse fără amoniac
Vineri, 14 Iulie 2017, ora 13:48

Producătorii inovează permanent categoria, astfel încât utilizatoarele să beneficieze de rezultate profesionale, ca la salon, dar în confortul propriei case Categoria coloranților de păr este destul de aglomerată, cu multe mărci, game şi nevoi adresate. Se observă o tendinţă accentuată de creştere a segmentelor premium şi de nişă, care aduc beneficii...

O piață concentrată: 3 branduri din categoria baze pentru mâncăruri dețin 97% din vânzări
Vineri, 14 Iulie 2017, ora 13:41

Piața de baze pentru mâncăruri este foarte concentrată și se află pe un trend crescător, potrivit datelor RetailZoom*). Astfel, variantele la plic – amestecuri cu gust de legume, găină sau pui – au crescut în vânzări cu 7,5% ca valoare și cu 3,8% în volum în perioada iunie 2016 – mai 2017, față de iunie 2015 - mai 2016. Pe...

Vizibilitatea brandurilor este o adevărată provocare pentru furnizorii de pate
Luni, 19 Iunie 2017, ora 12:22

Fiind o categorie aglomerată, se simte nevoia unei foarte bune mercantizări la raft, pentru a ușura decizia de cumpărare În IKA*, potrivit monitorizărilor RetailZoom, vânzările de produse sub formă tartinabilă care constituie categoria pate de/ cu ficat/ carne/ pește/ vegetal au crescut cu 10% în valoare și cu 4,6% în volum, în perioada mai 2016 -...

Chefirul este marea surpriză în categoria lactate acidofile
Luni, 19 Iunie 2017, ora 11:47

Brandurile mari, naționale, inovează permanent pe această piață, atât la nivel de rețetă, cât și de ambalaj; segmentul cel mai dinamic este chefirul, care a crescut în vânzări cu peste 35% în 2016 față de 2015 În categoria lactate, laptele, brânzeturile și iaurturile rămân produsele de bază pentru consumatori. Băuturile...

Postul și migrația cresc vânzările de biscuiți tip Eugenia
Miercuri, 07 Iunie 2017, ora 16:34

Biscuiții simpli și cei cu cremă au o pondere semnificativă în piață, dar se observă orientarea consumatorilor și către produse cu adaosuri de fibre, dietetice, fără gluten sau zahăr.   Potrivit RetailZoom, în IKA*, vânzările de biscuiți dulci au crescut cu 10,5% în valoare și cu 4,6% în volum, în perioada mai 2016 –...

Uptrading-ul, noua tendință pe piața produselor din hârtie
Miercuri, 07 Iunie 2017, ora 13:45

Românii au făcut saltul de la două la trei straturi, însă hârtia igienico-sanitară umedă și rolele de bucătărie care inculd o tehnologie de fabricație specială rămân produse de nișă, dar cu un mare potențial.   Există foarte mulţi jucători în piaţa produselor din hârtie şi acest lucru conduce la un context competitiv...

Șampon și balsam de păr - noutatea în categorie o reprezintă produsele de tip tratament
Miercuri, 10 Mai 2017, ora 16:36

Pentru a rămâne relevanţi pentru consumatori, producătorii reinventează constant portofoliul, propunând și alte soluții de îngrijire a părului.   Potrivit Nielsen *), vânzările de șampon au crescut în 2016 cu 6% în valoare și cu 4% în volum față de 2015, iar cele de balsam cu 6% în valoare și cu 7% în volum....

Conserve de fructe: cresc vânzările pe segmentul 100% fruct, fără zahăr adăugat
Vineri, 07 Aprilie 2017, ora 15:11

Odată cu schimbarea generațiilor, consumul este din ce în ce mai mult orientat către un stil de viață sănătos.   În urmă cu 10 ani, producția locală de conserve din fructe era de aproape 13.000 de tone; la nivelul anului 2016, datele Institutului Național de Statistică – este adevărat, provizorii - arată o producție de numai 6.717 tone (fără...

Ceaiuri: Infuziile din plante aromate și fructe se vând cel mai bine în retailul modern
Vineri, 07 Aprilie 2017, ora 14:49

Ceaiul verde - cea mai consumată băutură din lume, alături de apă - este mai puțin popular în România.   Luând în considerare obiceiurile de consum ale românilor, piața ceaiurilor poate fi analizată din prisma mai multor segmentări, cum ar fi: ceaiul din planta de ceai (Camelia Sinensis), care poate fi alb, verde, negru sau oolong (wulong);...

Parfumul este factorul decident în alegerea balsamului de rufe
Joi, 06 Aprilie 2017, ora 11:34

Unul dintre cele mai importante beneficii pe care consumatorul le aşteaptă şi le doreşte de la acest tip de produse este parfumul persistent; de aceea producătorii trebuie să vină mereu cu variante noi de produs care să răspundă acestei nevoi.   Piața balsamului de rufe este estimată la aproximativ 70 de milioane de euro, mai mult de 70% din această valoare fiind...



Special

Topurile industriei FMCG

Industria FMCG a trecut pragul de 100 de miliarde de lei, afaceri realizate în 2016 de principalele 100 de companii Cele mai importante 100 de companii din industria bunurilor de larg consum au realizat în anul fiscal 2016, cumulat, afaceri totale în valoare de  100,74 miliarde lei (22 miliarde...

Ceva nu se leagă

  După zece ani de investiții masive în FMCG, capitalul străin domină majoritatea categoriilor din acest sector. Trei segmente foarte competitive – procesarea cărnii, produse de panificaţie și îmbutelierea apelor minerale – au rămas şi se pare că vor rămâne sub controlul capitalului...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 mai 2017




Retail

Retailul european staționează, cel românesc încinge motoarele

În primul trimestru al anului 2017, comerțul modern din România a atins o cotă de piață de 62%, câștigând aproximativ 2 puncte procentuale în detrimentul comerțului tradițional, arată datele GfK Consumer Panel. Discounterii, supermarketurile și magazinele moderne de proximitate au cea mai...

Farmec apasă pedala de accelerație a deschiderilor de magazine proprii

Ținta este un număr de 50 de magazine care să acopere toate zonele țării   Într-un interviu acordat revistei Piața, Mircea Turdean, directorul general al companiei Farmec, a vorbit despre strategia de extindere a rețelelor de magazine proprii Farmec și Gerovital, despre ce încasări au acestea...

arhiva sectiunii