Analize si tendinte

Conserve de fructe: cresc vânzările pe segmentul 100% fruct, fără zahăr adăugat
Vineri, 07 Aprilie 2017, ora 15:11

Odată cu schimbarea generațiilor, consumul este din ce în ce mai mult orientat către un stil de viață sănătos.   În urmă cu 10 ani, producția locală de conserve din fructe era de aproape 13.000 de tone; la nivelul anului 2016, datele Institutului Național de Statistică – este adevărat, provizorii - arată o producție de numai 6.717 tone (fără...

Ceaiuri: Infuziile din plante aromate și fructe se vând cel mai bine în retailul modern
Vineri, 07 Aprilie 2017, ora 14:49

Ceaiul verde - cea mai consumată băutură din lume, alături de apă - este mai puțin popular în România.   Luând în considerare obiceiurile de consum ale românilor, piața ceaiurilor poate fi analizată din prisma mai multor segmentări, cum ar fi: ceaiul din planta de ceai (Camelia Sinensis), care poate fi alb, verde, negru sau oolong (wulong);...

Parfumul este factorul decident în alegerea balsamului de rufe
Joi, 06 Aprilie 2017, ora 11:34

Unul dintre cele mai importante beneficii pe care consumatorul le aşteaptă şi le doreşte de la acest tip de produse este parfumul persistent; de aceea producătorii trebuie să vină mereu cu variante noi de produs care să răspundă acestei nevoi.   Piața balsamului de rufe este estimată la aproximativ 70 de milioane de euro, mai mult de 70% din această valoare fiind...

În categoria grăsimi tartinabile, prețul este driverul deciziei la raft
Vineri, 24 Martie 2017, ora 13:02

Comparativ cu untul, margarina pentru prăjituri sau melanjul, margarina tartinabilă rămâne categoria cu volumele de vânzări cele mai mari   Potrivit INSSE, importurile de lactate au crescut anul trecut cu aproximativ 25%, achiziţiile de peste graniţă ajungând la o pondere maximă istorică de 45% din consumul naţional. În 2016, mai multe ferme...

Produse de curățare a geamurilor: Promoțiile atractive ca preț și execuție au impact imediat
Vineri, 10 Martie 2017, ora 14:12

Furnizorii și retailerii susțin curăţenia generală de primăvară și de toamnă cu oferte dedicate în magazine.   Potrivit datelor Nielsen*, reprezentate în infografia de mai sus, înainte de Paște se spală mult mai mult geamurile, produsele fiind cumpărate în această peri­oadă preponderent din comerțul modern (linia și cifrele cu galben...

Figurine de ciocolată: Furnizorii pregătesc oferte in-store pentru sezonul de vârf al vânzărilor de ciocolată
Vineri, 10 Martie 2017, ora 13:34

Lunile februarie – martie (Sf. Valentin, Dragobete, 1/8 Martie) şi perioada premergătoare Paștelui generează vânzări mai mari cu aproximativ 40%-50% faţă de media lunară   În România, segmentul dedicat figurinelor de sezon este în plină dezvoltare, dar se află la un nivel redus faţă de pieţele din vestul Europei. Pe de altă parte,...

  Demachiantele „iau fața” cremelor de întreținere
Luni, 13 Februarie 2017, ora 13:45

Potrivit raportului BrandZ dat publicităţii de ­Millward Brown la mijlocul anului trecut, mărcile produselor destinate îngrijirii personale au la dispoziţie câteva direcţii care le pot conduce la creştere: concentrarea pe plan local, inovarea – ca pârghie de diferențiere a mărcilor într-o categorie extrem de aglomerată -, adaptarea la nevoile și la...

Pet food: Delicatese pentru pisici, mâncare gătită în casă pentru câini
Miercuri, 08 Februarie 2017, ora 16:22

Proprietarii de câini de companie simt o presiune mai mare pe buget, motiv pentru care achiziționează într-o mai mică măsură hrană specializată. De câțiva ani, vânzările produselor destinate îngrijirii animalelor de companie (pet care) sunt controlate de companiile multinaţionale Nestlé și Mars. Potrivit Euromonitor, aceste poziții de...

Trendință crescătoare pentru vracuri pe piața brânzeturilor
Miercuri, 07 Decembrie 2016, ora 16:45

Reducerea TVA a impulsionat puternic consumul, inclusiv cel de produse premium. Brânzeturile reprezintă categoria cu cea mai mare pondere în piaţa de lactate, adjudecându-şi mai mult de 40% din valoarea vânzărilor. Categoriile cele mai importante sunt caşcavalul şi telemeaua, iar brânza de burduf, chiar dacă deține o pondere mică, se află pe un...

  Millennials, segmentul de consumatori care revoluționează piața cafelei
Miercuri, 07 Decembrie 2016, ora 15:16

Produsele de nișă, precum capsule și cafea verde, au contribuit decisiv la creșterea consumului în acest an. Potrivit RetailZoom, în IKA*, vânzările de cafea (total piață), au crescut cu 4,3% ca volum (kg) și cu 1,2% ca valoare (lei) în perioada nov. 2015 / oct. 2015, față de nov. 2014 / oct. 2015. Segmentul capsule a înregistrat cea mai bună...



Special

Capcanele creşterii

Inflaţia, scumpirea materiilor prime, reducerea investiţiilor guvernamentale şi riscul de recesiune sunt pericole ce pot induce o schimbare de trend în FMCG, după ce 2017 a început neobişnuit de bine pentru furnizori şi retaileri ca urmare a creşterii salariilor, a pensiilor şi a altor venituri bugetare. ...

Afacerea «MEDIU»: cine profită mai mult?

În problematica deşeurilor, accentul se pune pe bani şi mai puţin pe protecţia mediului. Chiar şi legislaţia prezentă şi modificările propuse pentru legislaţia viitoare sunt centrate pe taxe indirecte sau penalităţi, în timp ce problematica mediului apare ca o consecinţă a acestor prevederi de ordin...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 martie 2017


Retail

Comerţul modern şi-a adjudecat, în februarie, 14 noi unităţi

Profi a deschis 12 magazine, iar Lidl şi Kaufland, câte unul.   Reţeaua Profi deţine în prezent 523 de magazine, acoperind 272 de localităţi.   Cele mai recente magazine Profi au fost deschise în ultima zi a lunii, la Halchiu şi Brusturi. Nouă dintre noile magazine din a doua lună...

Ianuarie a bifat 16 noi deschideri în comerțul modern

Cele mai multe inaugurări aparțin retailerului Profi Rom Food. Profi încheie luna ianuarie cu un nou record, inaugurând zece magazine . Trei dintre acestea sunt în format City și au fost deschise la Bacău, Cluj Napoca și Giroc (Timiș). În format Loco s-au deschis patru unități, după cum...

arhiva sectiunii