Analize si tendinte

Produse pentru bărbierit cu ingrediente naturale sunt în topul vânzărilor
Joi, 21 Septembrie 2017, ora 12:37

La raft regăsim, alături de produse premium din zona mass market, branduri necunoscute, extrem de ieftine Produsele asociate bărbieritului reprezintă prima categorie pe care o vizează bărbații atunci când se află în fața raionului de cosmetice, urmată de deodorante/antiperspirante. Datele Nielsen*) indică pentru aparatele de ras de unică folosință cea mai...

Creștere de două cifre pe segmentul alimentelor congelate
Luni, 11 Septembrie 2017, ora 16:52

Legumele dețin cea mai mare pondere în categorie, dar pizza și fructele înregistrează cea mai bună dinamică în vânzări   În România, piaţa şi consumul per capita de alimente congelate sunt dintre cele mai reduse din Europa, iar sezonalitatea, dintre cele mai ridicate. Cu toate acestea, potenţialul de creştere este mare, segmentul...

Deodorante/antiperspirante: Utilizatorii caută întâi beneficiile funcționale, apoi aleg brandul
Luni, 11 Septembrie 2017, ora 15:29

Inovaţiile, noile tehnologii și noile ingrediente lansate au contribuit la atragerea consumatorilor în această categorie Potrivit Nielsen, piața de deodorante/antiperspirante a crescut cu 7% în volum (bucăți) în 2017 vs. 2016, și cu 3% în valoare*). Comerțul modern este responsabil pentru mai mult de două treimi din totalul vânzărilor (69%...

Importurile masive pun presiune pe prețul cărnii
Miercuri, 16 August 2017, ora 09:15

Una dintre provocările cu care se confruntă industria de profil este legată de costurile de producție.   Datele RetailZoom*) arată că în perioada iulie 2016 – iunie 2017, vânzările de carne proaspătă ambalată cu greutate fixă (total categorie) au crescut cu 30,7% ca valoare și cu 28,9% ca volum, față de iulie 2015 – iunie 2016, iar cea vrac,...

Igiena orală: Promoțiile de tip trial încurajează testarea și cumpărarea produselor
Marti, 08 August 2017, ora 12:45

În decursul a cinci ani au apărut îmbunătățiri în obiceiurile de consum și comportament de igienă orală: în 2016, românii au cumpărat cu 14% mai multă pastă de dinți și cu 21% mai multe periuțe față de anul 2012     Potrivit Nielsen*), vânzările de produse destinate igienei orale – paste și periuțe de dinți,...

Coloranți de păr: aglomerație la raftul cu produse fără amoniac
Vineri, 14 Iulie 2017, ora 13:48

Producătorii inovează permanent categoria, astfel încât utilizatoarele să beneficieze de rezultate profesionale, ca la salon, dar în confortul propriei case Categoria coloranților de păr este destul de aglomerată, cu multe mărci, game şi nevoi adresate. Se observă o tendinţă accentuată de creştere a segmentelor premium şi de nişă, care aduc beneficii...

O piață concentrată: 3 branduri din categoria baze pentru mâncăruri dețin 97% din vânzări
Vineri, 14 Iulie 2017, ora 13:41

Piața de baze pentru mâncăruri este foarte concentrată și se află pe un trend crescător, potrivit datelor RetailZoom*). Astfel, variantele la plic – amestecuri cu gust de legume, găină sau pui – au crescut în vânzări cu 7,5% ca valoare și cu 3,8% în volum în perioada iunie 2016 – mai 2017, față de iunie 2015 - mai 2016. Pe...

Vizibilitatea brandurilor este o adevărată provocare pentru furnizorii de pate
Luni, 19 Iunie 2017, ora 12:22

Fiind o categorie aglomerată, se simte nevoia unei foarte bune mercantizări la raft, pentru a ușura decizia de cumpărare În IKA*, potrivit monitorizărilor RetailZoom, vânzările de produse sub formă tartinabilă care constituie categoria pate de/ cu ficat/ carne/ pește/ vegetal au crescut cu 10% în valoare și cu 4,6% în volum, în perioada mai 2016 -...

Chefirul este marea surpriză în categoria lactate acidofile
Luni, 19 Iunie 2017, ora 11:47

Brandurile mari, naționale, inovează permanent pe această piață, atât la nivel de rețetă, cât și de ambalaj; segmentul cel mai dinamic este chefirul, care a crescut în vânzări cu peste 35% în 2016 față de 2015 În categoria lactate, laptele, brânzeturile și iaurturile rămân produsele de bază pentru consumatori. Băuturile...

Postul și migrația cresc vânzările de biscuiți tip Eugenia
Miercuri, 07 Iunie 2017, ora 16:34

Biscuiții simpli și cei cu cremă au o pondere semnificativă în piață, dar se observă orientarea consumatorilor și către produse cu adaosuri de fibre, dietetice, fără gluten sau zahăr.   Potrivit RetailZoom, în IKA*, vânzările de biscuiți dulci au crescut cu 10,5% în valoare și cu 4,6% în volum, în perioada mai 2016 –...



Special

5 mari provocări în retail aduse de torentul AMAZON

Ce schimbări aduce în retailul modern european invazia agresivă a celui mai mare retailer online.   Cum intri în competiţie cu un retailer care nu pune miză pe adaosul comercial?    E dificil să concurezi cu un competitor de talia Amazon, pentru că are un model de business ce...

Topurile rentabilității în FMCG

Companiile de producție sunt vedetele clasamentelor privind rentabilitatea obținută în afacerile derulate în 2016.   Producătorii de bunuri de larg consum domină topurile de rentabilitate realizate de revista Piaţa pe baza datelor financiare publicate pentru anul 2016. Dacă în ceea ce...

arhiva sectiunii


Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 august 2017




Retail

Luna august a adăugat 24 de noi magazine în rețeaua retailului modern

Cele mai multe deschideri au avut loc în cadrul rețelelor Profi (16) și Mega Image (4) Profi ajunge la 610 unități În luna august, Profi a deschis în total 16 magazine. Cinci dintre acestea sunt în format City și au fost inau­gurate în Roșiori de Vede (Teleorman), București,...

Retailul european staționează, cel românesc încinge motoarele

În primul trimestru al anului 2017, comerțul modern din România a atins o cotă de piață de 62%, câștigând aproximativ 2 puncte procentuale în detrimentul comerțului tradițional, arată datele GfK Consumer Panel. Discounterii, supermarketurile și magazinele moderne de proximitate au cea mai...

arhiva sectiunii