Analize si tendinte

Consumatorii de mezeluri migrează către «premium»
Vineri, 10 Noiembrie 2017, ora 12:10

Categoria specialităților înregistrează cea mai bună dinamică în vânzări În pofida dezvoltării din ultimii ani și a creșterii susținute, industria produselor procesate din carne se confruntă cu provocări serioase. Din punctul de vedere al jucătorilor de top, existența  pieței negre și gri, multitudinea de producători dintre care...

Românii sparg anual 2 miliarde de ouă din retail
Vineri, 10 Noiembrie 2017, ora 11:58

Vânzările din comerț reprezintă doar 40% din consumul total; diferența de 60% înseamnă produse nefiscalizate, respectiv ouă provenite din gospodării Consumul anual de ouă pe cap de locuitor este de circa 230 de bucăți în România, față de media de 280 de bucăți în UE. Din punctul de vedere al volumelor, 40% înseamnă oferta din...

Home storage: Mărcile proprii, aproape la egalitate cu brandurile de producător
Miercuri, 18 Octombrie 2017, ora 15:22

Datorită promoțiilor din magazine, utilizatorii sunt tentați să încerce produse din toate segmentele de preț În lanțurile internaționale de retail, cea mai bună dinamică a vânzărilor din punct de vedere valoric s-a înregistrat pe segmentul set găleată&mop rotativ&storcător, cu o creștere de 62,4%. Urmează subcategoriile lavete din...

În timpul posturilor religioase, vânzările de produse vegetale cresc cu peste 40%
Miercuri, 18 Octombrie 2017, ora 14:57

Vizibilitatea și disponibilitatea la raft este maximă în astfel de perioade Ca pondere pe parcursul unui an, perioadele de post reprezintă apropape 25%. Consumul de alimente nu se mai limitează doar la preparate din cartofi, varză, fasole, orez, produsele din soia câştigând şi ele un loc important în meniu. A fost considerat, o perioadă lungă de timp,...

Detergenți de vase: Piața se mută lent din segmentul manual în cel automat
Joi, 12 Octombrie 2017, ora 12:08

Furnizorii și retailerii doresc să exploateze potențialul pieței detergenților pentru mașinile de spălat vase Detergenții de vase constituie o piaţă destul de aglo­merată, din care consumatorul are de unde să aleagă, dar concentrată în același timp. Potrivit ­Nielsen*), trei companii multinaționale, respectiv trei branduri renumite dețin 87% din categoria...

Lapte de consum: Marca proprie și autoconsumul sunt, în continuare, principalii „jucători” din categorie
Joi, 12 Octombrie 2017, ora 11:46

Se remarcă un interes tot mai ridicat pentru produse ecologice, lapte fără lactoză și lapte de capră, atât din partea consumatorilor, cât și a  furnizorilor și retailerilor Trendul pozitiv al vânzărilor categoriei din prima jumătate a anului este susținut în special de mărcile proprii, care au crescut atât în valoare, cât și...

Produse pentru bărbierit cu ingrediente naturale sunt în topul vânzărilor
Joi, 21 Septembrie 2017, ora 12:37

La raft regăsim, alături de produse premium din zona mass market, branduri necunoscute, extrem de ieftine Produsele asociate bărbieritului reprezintă prima categorie pe care o vizează bărbații atunci când se află în fața raionului de cosmetice, urmată de deodorante/antiperspirante. Datele Nielsen*) indică pentru aparatele de ras de unică folosință cea mai...

Creștere de două cifre pe segmentul alimentelor congelate
Luni, 11 Septembrie 2017, ora 16:52

Legumele dețin cea mai mare pondere în categorie, dar pizza și fructele înregistrează cea mai bună dinamică în vânzări   În România, piaţa şi consumul per capita de alimente congelate sunt dintre cele mai reduse din Europa, iar sezonalitatea, dintre cele mai ridicate. Cu toate acestea, potenţialul de creştere este mare, segmentul...

Deodorante/antiperspirante: Utilizatorii caută întâi beneficiile funcționale, apoi aleg brandul
Luni, 11 Septembrie 2017, ora 15:29

Inovaţiile, noile tehnologii și noile ingrediente lansate au contribuit la atragerea consumatorilor în această categorie Potrivit Nielsen, piața de deodorante/antiperspirante a crescut cu 7% în volum (bucăți) în 2017 vs. 2016, și cu 3% în valoare*). Comerțul modern este responsabil pentru mai mult de două treimi din totalul vânzărilor (69%...

Importurile masive pun presiune pe prețul cărnii
Miercuri, 16 August 2017, ora 09:15

Una dintre provocările cu care se confruntă industria de profil este legată de costurile de producție.   Datele RetailZoom*) arată că în perioada iulie 2016 – iunie 2017, vânzările de carne proaspătă ambalată cu greutate fixă (total categorie) au crescut cu 30,7% ca valoare și cu 28,9% ca volum, față de iulie 2015 – iunie 2016, iar cea vrac,...

Special

Paradoxul BIO

Sunt aproape 15.000 de producători români certificați plus încă 2.000 în curs de certificare, dar la raft avem foarte puţine produse românești BIO. Atât consumatorii, cât şi retailerii, așteaptă o creştere a ofertei de produse locale ecologice.   Piaţa produselor ecologice...

6 tipsuri pentru abordarea modernă a relației comerciale furnizori-retaileri

Ce trebuie să facă un furnizor înainte de a porni la negocierea cu buyerii unui mare lanţ de retail? Ce trebuie să ştie despre cel cu care negociază? Ce informaţii trebuie să prezinte despre produsul lui? Ce atitudine are față de cel cu care negociază? Cum se îmbracă la negociere? Ce...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 octombrie 2017


Retail

Luna octombrie a bifat 26 de deschideri în retailul modern

Profi a inaugurat în octombrie 19 magazine, dintre care cinci în format Standard, şapte în format City şi alte şapte în format Loco. Cele mai recente s-au deschis la Baia de Arieş, Bălteşti (Prahova), Braşov, Bucureşti şi Timişoara. Prezentă în 353 de localități, Profi este rețeaua...

Principalele etape ale procesului de remodelare a magazinelor BILLA

În 22 decembrie 2015, Carrefour anunța semnarea unui acord de achiziție a societății Billa România, cu Grupul Rewe. Într-o a doua etapă, pe 29 iunie 2016, Consiliului Concurenței abrobă achiziţia celor 86 de magazine Billa. Datorită acestei achiziții, Carrefour devenea primul operator de...

arhiva sectiunii