Demachiantele „iau fața” cremelor de întreținere
Luni, 13 Februarie 2017, ora 13:45

Potrivit raportului BrandZ dat publicităţii de ­Millward Brown la mijlocul anului trecut, mărcile produselor destinate îngrijirii personale au la dispoziţie câteva direcţii care le pot conduce la creştere: concentrarea pe plan local, inovarea – ca pârghie de diferențiere a mărcilor într-o categorie extrem de aglomerată -, adaptarea la nevoile și la...

  Millennials, segmentul de consumatori care revoluționează piața cafelei
Miercuri, 07 Decembrie 2016, ora 15:16

Produsele de nișă, precum capsule și cafea verde, au contribuit decisiv la creșterea consumului în acest an. Potrivit RetailZoom, în IKA*, vânzările de cafea (total piață), au crescut cu 4,3% ca volum (kg) și cu 1,2% ca valoare (lei) în perioada nov. 2015 / oct. 2015, față de nov. 2014 / oct. 2015. Segmentul capsule a înregistrat cea mai bună...

  Retail 2017: presiune în creștere
Miercuri, 07 Decembrie 2016, ora 10:57

După un semestru doi marcat de debusolările provocate de modificările legislaţiei, 2016 se încheie cu un bilanţ un pic înşelător. 2017 însă, se anunţă clocotitor: Profi accelerează şi mai mult ritmul expansiunii, Mega Image începe extinderea în Transilvania, Carrefour integrează cele 86 de magazine Billa şi îşi întăreşte combativitatea...

  Consumatorul modifică business-ul în industria pastelor făinoase
Joi, 17 Noiembrie 2016, ora 15:04

Consumul de paste făinoase diferă de la o regiune la alta, în funcție de obiceiurile alimentare ale zonei; în plus, datorită celor plecați la muncă peste hotare, specificul italian se impune tot mai mult în bucătătria românească, ceea ce îi determină pe furnizori să se adapteze noilor cerințe ale pieței. Piaţa de paste făinoase s-a...

  Cum își fac loc bomboanele românești pe rafturile retailerilor
Joi, 20 Octombrie 2016, ora 14:52

În urmă cu zece ani, prezentam piața autohtonă a produselor zaharoase – bomboane fructate, caramele, acadele, bomboane mentolate, jeleuri etc. – ca fiind imatură, nedezvoltată, dar cu un mare potențial în viitor, odată cu creșterea puterii de cumpărare, expansiunea retailului modern, diversificarea ofertei și apariția unor jucători noi în categorie. Un...

  Berea cu arome „fură” din consumatorii de băuturi răcoritoare
Marti, 16 August 2016, ora 12:51

Băuturile dulci din categoria flavoured beers, cu conținut scăzut de alcool, îndeosebi cele de tip radler – amestec de bere și suc – devin tot mai atractive pentru femei și tinerii între 18 și 25 de ani Atât la nivel global, cât și local, explozia de varietate de pe piața berii este explicată de puterea pe care o au po­veştile din spatele...

  Un stand-by crâncen
Joi, 14 Iulie 2016, ora 15:40

Temperarea procesului de extindere a retailului modern observată în partea a doua a anului trecut s-a prelungit, aşa cum era de aşteptat, în 2016. Mai multe indicii ne îndreptăţesc să credem că, în viitorul apropiat, retailerii vor intra într-un stand-by necesar pentru recalibrarea strategiilor, după care, foarte probabil, piaţa de retail va reintra...

  Mâncăm de trei ori mai puțin iaurt decât bulgarii
Joi, 26 Mai 2016, ora 16:31

În România, consumul este încă redus – 7 kg/locuitor/an -, comparativ cu media altor ţări din UE: Bulgaria cu 23 de kg, Ungaria cu 11kg, Franţa cu 30 kg. Ca atare, există oportunităţi de creştere a consumului, cu atât mai mult cu cât iaurtul este una dintre cele mai competitive categorii, în care potenţialul pentru inovaţie este foarte mare,...

  Piața congelatelor crește prin comunicare către consumator
Joi, 31 Martie 2016, ora 14:15

În timp ce unii consumatori înțeleg că alimentele congelate sunt  sănătoase, pentru că își păstrează aproape toate proprietățile nutritive, alții încă au o percepție negativă, ceea ce frânează dezvoltarea pieței și obligă producătorii la continuarea demersului educativ. În categoria alimentelor congelate, ponderea cea mai...

  Curățarea și îngrijirea locuinței: se preferă produse specializate, ușor de folosit, antibacteriene, eventual în promoție
Vineri, 25 Martie 2016, ora 17:20

Pe lângă efectul de îndepărtare eficientă a murdăriei, produsele specializate în îngrijirea locuinței aduc şi beneficii adiţionale, precum protecţia suprafeţelor, strălucire fără urme, împrospătare şi chiar prevenţie împotriva bolilor. Categoria oferă o expertiză pentru nevoi specifice, datorită formulelor special create pentru a...



Special

Topurile industriei FMCG

Industria FMCG a trecut pragul de 100 de miliarde de lei, afaceri realizate în 2016 de principalele 100 de companii Cele mai importante 100 de companii din industria bunurilor de larg consum au realizat în anul fiscal 2016, cumulat, afaceri totale în valoare de  100,74 miliarde lei (22 miliarde...

Ceva nu se leagă

  După zece ani de investiții masive în FMCG, capitalul străin domină majoritatea categoriilor din acest sector. Trei segmente foarte competitive – procesarea cărnii, produse de panificaţie și îmbutelierea apelor minerale – au rămas şi se pare că vor rămâne sub controlul capitalului...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 mai 2017




Retail

Retailul european staționează, cel românesc încinge motoarele

În primul trimestru al anului 2017, comerțul modern din România a atins o cotă de piață de 62%, câștigând aproximativ 2 puncte procentuale în detrimentul comerțului tradițional, arată datele GfK Consumer Panel. Discounterii, supermarketurile și magazinele moderne de proximitate au cea mai...

Farmec apasă pedala de accelerație a deschiderilor de magazine proprii

Ținta este un număr de 50 de magazine care să acopere toate zonele țării   Într-un interviu acordat revistei Piața, Mircea Turdean, directorul general al companiei Farmec, a vorbit despre strategia de extindere a rețelelor de magazine proprii Farmec și Gerovital, despre ce încasări au acestea...

arhiva sectiunii