Cinci companii deţin peste o cincime din piaţa produselor de panificaţie
Miercuri, 16 August 2017, ora 16:30

Clasamentul companiilor din industria de panificaţie, stabilit după cifra de afaceri obţinută în anul fiscal 2016, arată că, pe o piaţă considerată foarte fragmentată, o serie de companii au reuşit să domine autoritar. Astfel, primele cinci companii listate în acest top deţin împreună aprioximativ 20 % dintr-o piaţă estimată la aproximativ 6,9 miliarde lei, o...

  Cotele de piaţă ale Top 30 retaileri din România
Joi, 08 Iunie 2017, ora 21:39

Retailul alimentar din România este dominat autoritar de grupurile Schwarz şi Carrefour, care cumulează 30% din piaţa totală, aproape cât toate celelalte din Top 30 la un loc.   Kaufland este singura reţea a cărei cotă de piaţă se scrie cu două cifre (ne referim la partea întreagă, nu la zecimale, se înţelege) şi, împreună cu...

  Demachiantele „iau fața” cremelor de întreținere
Luni, 13 Februarie 2017, ora 13:45

Potrivit raportului BrandZ dat publicităţii de ­Millward Brown la mijlocul anului trecut, mărcile produselor destinate îngrijirii personale au la dispoziţie câteva direcţii care le pot conduce la creştere: concentrarea pe plan local, inovarea – ca pârghie de diferențiere a mărcilor într-o categorie extrem de aglomerată -, adaptarea la nevoile și la...

  Millennials, segmentul de consumatori care revoluționează piața cafelei
Miercuri, 07 Decembrie 2016, ora 15:16

Produsele de nișă, precum capsule și cafea verde, au contribuit decisiv la creșterea consumului în acest an. Potrivit RetailZoom, în IKA*, vânzările de cafea (total piață), au crescut cu 4,3% ca volum (kg) și cu 1,2% ca valoare (lei) în perioada nov. 2015 / oct. 2015, față de nov. 2014 / oct. 2015. Segmentul capsule a înregistrat cea mai bună...

  Retail 2017: presiune în creștere
Miercuri, 07 Decembrie 2016, ora 10:57

După un semestru doi marcat de debusolările provocate de modificările legislaţiei, 2016 se încheie cu un bilanţ un pic înşelător. 2017 însă, se anunţă clocotitor: Profi accelerează şi mai mult ritmul expansiunii, Mega Image începe extinderea în Transilvania, Carrefour integrează cele 86 de magazine Billa şi îşi întăreşte combativitatea...

  Consumatorul modifică business-ul în industria pastelor făinoase
Joi, 17 Noiembrie 2016, ora 15:04

Consumul de paste făinoase diferă de la o regiune la alta, în funcție de obiceiurile alimentare ale zonei; în plus, datorită celor plecați la muncă peste hotare, specificul italian se impune tot mai mult în bucătătria românească, ceea ce îi determină pe furnizori să se adapteze noilor cerințe ale pieței. Piaţa de paste făinoase s-a...

  Cum își fac loc bomboanele românești pe rafturile retailerilor
Joi, 20 Octombrie 2016, ora 14:52

În urmă cu zece ani, prezentam piața autohtonă a produselor zaharoase – bomboane fructate, caramele, acadele, bomboane mentolate, jeleuri etc. – ca fiind imatură, nedezvoltată, dar cu un mare potențial în viitor, odată cu creșterea puterii de cumpărare, expansiunea retailului modern, diversificarea ofertei și apariția unor jucători noi în categorie. Un...

  Berea cu arome „fură” din consumatorii de băuturi răcoritoare
Marti, 16 August 2016, ora 12:51

Băuturile dulci din categoria flavoured beers, cu conținut scăzut de alcool, îndeosebi cele de tip radler – amestec de bere și suc – devin tot mai atractive pentru femei și tinerii între 18 și 25 de ani Atât la nivel global, cât și local, explozia de varietate de pe piața berii este explicată de puterea pe care o au po­veştile din spatele...

  Un stand-by crâncen
Joi, 14 Iulie 2016, ora 15:40

Temperarea procesului de extindere a retailului modern observată în partea a doua a anului trecut s-a prelungit, aşa cum era de aşteptat, în 2016. Mai multe indicii ne îndreptăţesc să credem că, în viitorul apropiat, retailerii vor intra într-un stand-by necesar pentru recalibrarea strategiilor, după care, foarte probabil, piaţa de retail va reintra...

  Mâncăm de trei ori mai puțin iaurt decât bulgarii
Joi, 26 Mai 2016, ora 16:31

În România, consumul este încă redus – 7 kg/locuitor/an -, comparativ cu media altor ţări din UE: Bulgaria cu 23 de kg, Ungaria cu 11kg, Franţa cu 30 kg. Ca atare, există oportunităţi de creştere a consumului, cu atât mai mult cu cât iaurtul este una dintre cele mai competitive categorii, în care potenţialul pentru inovaţie este foarte mare,...



Special

5 mari provocări în retail aduse de torentul AMAZON

Ce schimbări aduce în retailul modern european invazia agresivă a celui mai mare retailer online.   Cum intri în competiţie cu un retailer care nu pune miză pe adaosul comercial?    E dificil să concurezi cu un competitor de talia Amazon, pentru că are un model de business ce...

Topurile rentabilității în FMCG

Companiile de producție sunt vedetele clasamentelor privind rentabilitatea obținută în afacerile derulate în 2016.   Producătorii de bunuri de larg consum domină topurile de rentabilitate realizate de revista Piaţa pe baza datelor financiare publicate pentru anul 2016. Dacă în ceea ce...

arhiva sectiunii


Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 august 2017




Retail

Luna august a adăugat 24 de noi magazine în rețeaua retailului modern

Cele mai multe deschideri au avut loc în cadrul rețelelor Profi (16) și Mega Image (4) Profi ajunge la 610 unități În luna august, Profi a deschis în total 16 magazine. Cinci dintre acestea sunt în format City și au fost inau­gurate în Roșiori de Vede (Teleorman), București,...

Retailul european staționează, cel românesc încinge motoarele

În primul trimestru al anului 2017, comerțul modern din România a atins o cotă de piață de 62%, câștigând aproximativ 2 puncte procentuale în detrimentul comerțului tradițional, arată datele GfK Consumer Panel. Discounterii, supermarketurile și magazinele moderne de proximitate au cea mai...

arhiva sectiunii