Banner Selgros

Stirile zilei

21
Inca 10 zile pentru inscrierea la Premiile PIATA Doar 10 zile au mai ramas pana la incheierea perioadei de depunere a candidaturilor la editia a IX-a a Premiilor PIATA (31 august), competitia celor mai buni jucatori din industria bunurilor de larg...
Marathon Distribution Group si Nordic Impex sunt parteneri ai evenimentului Horeca & Retail Club de la Cheile Gradistei Companiile Marathon Distribution Group si Nordic Import Export au confirmat participarea,  in calitate de parteneri gold, la evenimentul Horeca & Retail Club, ce se va desfasura in perioada...
Mototol - noul brand autohton de produse de hartie pentru consum casnic Mototol este noul brand de produse de hartie de uz casnic pe care compania romaneasca Rom Paper il lanseaza pe piata in luna august 2014. Brandul Mototol se bazeaza pe o calitate superioara a...
Mega Image deschide doua noi magazine in Bucuresti Mega Image anunta deschiderea a doua noi magazine miercuri, 20 august, in Bucuresti. Primul magazin, Shop&Go Calea Rahovei 297 , are o suprafata de vanzare de aproximativ 85  mp, iar cel de al...
Agricola creste capacitatea de productie la salamurile crud-uscate cu 25% Compania Salbac, parte a Grupului de Firme Agricola, a finalizat in aceasta saptamana o investitie de 1,7 milioane euro destinata cresterii capacitatii de productie a salamurilor crud-uscate cu 25%....
Vanzarile Farmec au crescut cu peste 6% in prima jumatate a anului Farmec a inregistrat o crestere cu peste 6% a cifrei de afaceri  in prima jumatate a anului 2014, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Astfel, principalul producator roman de cosmetice...
Syoss aniverseaza 5 ani de inovatie si performanta profesionala Brandul Syoss aniverseaza anul acesta cinci ani de inovatie si performanta profesionala in Romania, in toate cele trei mari categorii de ingrijire a parului: hair care, styling si vopsirea parului. In 2009,...
arhiva sectiunii


Strategii de piata

Piata traditionala are, inca, un bun potential

Interviu cu Ionut Ilie, Customer Development Director, Unilever South Central Europe

La mijlocul anului trecut, Unilever a achizitionat compania Bochemie. Prin aceasta achizitie ati preluat toate brandurile aflate in portofoliul companiei? Bochemie este o companie regionala cu sediul in Republica Ceha. In urma unei achizitii la nivel regional - Europa Centrala si de Est - Unilever a preluat, anul...

arhiva sectiunii

Actualitate

"Una din principalele provocari ale pietei conservelor din carne vizeaza pastrarea consumatorilor in categorie"

Interviu cu Andrei Ursulescu, CEO, Scandia Food Care sunt particularitatile pietei romanesti a conservelor pe baza de carne – incluzand aici pate de ficat, carne in suc propriu, mancaruri si specialitati gatite? Ne referim la tendinte observate recent in preferintele si obiceiurile de consum.  O...

Cei mai productivi angajati contribuie cu mai mult de un milion de lei la cifra de afaceri anuala

Cei mai productivi angajati din trei sectoare productive ale industriei FMCG contribuie cu peste un milion de lei la cifra de afaceri realizata de companiile in care lucreaza. Aportul salariatilor la cifra de afaceri a companiilor difera de la o ramura industriala la alta, in fuctie de marjele de profit pe care acestia le pot...

arhiva sectiunii

Analize si tendinte

  Segmentul cu cea mai mare crestere a vanzarilor in categoria ciocolata, in IKA: tabletele aerate

Comparativ cu celelalte piete din UE, consumul de ciocolata este inca la un nivel scazut in Romania, respectiv 1,4 kg per capita ( sursa: Euromonitor 2013 ). Bulgaria, de exemplu, are un consum mult mai mare, de 3,2 kg/cap de locuitor/an, in timp ce media Europei de Est este de 4,3 kg. Sunt tari in UE, precum Elvetia, cu un...

Piata ciocolatei - Marca induce atasament emotional

Avem, in piata ciocolatei, jucatori locali si internationali foarte puternici, ceea ce inseamna beneficii sporite pentru consumator. In pofida conjuncturii economice din ultimii ani, categoria produselor din ciocolata a ramas stabila si chiar a crescut usor pe unele segmente. Piata este competitiva, cu multe produse...

arhiva sectiunii


Research

Radiografia pietei de media din Romania

Anul trecut si in primul trimestru din 2014, cosmeticele, ca industrie, si Procter & Gamble, ca advertiser, au fost cei mai mari investitori din zona FMCG in piata locala de media, potrivit topurilor realizate de agentia Initiative, pentru revista Piata. Piata de publicitate din Romania s-a stabilizat in anul 2013,...

FMCG si mobile marketing

In ultimii 20 de ani, mobile marketingul a trecut printr-un lung proces de inovatie datorat in primul rand cresterii si adoptiei galopante a dispozitivelor mobile de catre romani. La jumatatea anului 2014, telefonul mobil poate fi considerat unul din cele mai utilizate mijloace de comunicare - si nu vorbim strict de...

arhiva sectiunii

Resurse Umane

Evaluarea angajatilor – aspecte de natura juridica

Exista situatii in care companiile intampina dificultati in ceea ce priveste includerea criteriilor de evaluare a performantei profesionale in contractele individuale de munca si in regulamentele interne .   Pentru angajatori, evaluarea salariatilor este un instrument important prin care pot stabili nivelul...

Beneficiile investitiei in prevenirea accidentelor de munca

Conform filozofiei companiei americane „DuPont” – care anual acorda un premiu pentru cel mai bun sistem de management integrat H&SE -, orice accident de munca poate fi prevenit. Din nefericire, foarte multi angajatori considera ca respectarea legislatiei care reglementeaza domeniul Securitatii si...

arhiva sectiunii


Curs valutar

Euro = 4.42440 RON
Lira sterlina = 5.53950 RON
Dolar = 3.32910 RON
Vezi mai multe monede

Opinii

Fabricat in Romania – varianta pe legume

Spre deosebire de programul lansat in urma cu 14 ani, „dor de gust“ nu beneficiaza de sustinere guvernamentala, de promovare sau de sprijin financiar pentru implementare din partea autoritatilor. Si totusi, la program au aderat patru dintre cele mai importante retele de retail modern din Romania, fara prea multe...

arhiva sectiunii










Special

Scad preturile materiilor prime

Preturile materiilor prime pentru industria alimentara sunt in scadere pe pietele internationale si pun o presiune tot mai mare pe preturile produselor finite din industria FMCG. Conform cotatiilor afisate de principalele burse pentru cereale, carne sau oleaginoase, preturile pentru principalele materii prime sunt in...

102 companii din FMCG au afaceri in crestere, de cinci ani

36 companii au pierdut in competitie si au inregistrat scaderi ale afacerilor in raport cu anul 2008. Alte 27 companii au fost inchise sau au fost absorbite de marii competitori. In industria carnii au aparut cele mai multe start-up-uri de succes. In studiu au intrat companiile care in anul 2012 au inregistrat o cifra de afaceri...

arhiva sectiunii




 

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - iunie 2014






Retail

Retailul modern sprijina producatorii romani

Marile lanturi de retail dezvolta proiecte specifice, menite sa permita accesul consumatorilor la produsele romanesti. Strategia pe termen lung a Grupului Carefour vizeaza dezvoltarea parteneriatelor cu producatorii locali prin actiuni care incurajeaza consumul de produse romanesti, totul din dorinta de a sustine economia...

Constructia si stabilirea pretului optim in retailul traditional

Stabilirea unor preturi optime de vanzare a produselor a devenit pentru multi comercianti din retailul traditional o problema ce nu se mai poate rezolva exclusiv prin raportarea la concurenta. Deoarece marjele de profit au devenit mult mai mici, la anumite produse este imposibil de concurat retelele de magazine de...

arhiva sectiunii