Banner Selgros

Stirile zilei

01
Pe piata berii, globalizarea dilueaza caracterul brandului La nivel global, anul trecut, marile branduri au investit masiv in media in perioada Cupei Mondiale FIFA *) . Intrucat consumatorii considera acum ca marcile de bere au un caracter mai putin distinct, se...
Danone cedeaza pozitia de lider catre Albalact, Friesland detine peste o cincime din piata lactatelor prin cele trei companii Rezultatele financiare obtinute in 2014 si publicate de companii in luna iunie au adus un nou lider pe piata lactatelor, compania Albalact obtinand  o cifra de afaceri de 474,9 milioane lei, cu 17,5...
Programul “De-ale noastre” - al patrulea an de sustinere a producatorilor locali de catre Metro Romania Scopul lansarii programului „De-ale noastre” in anul 2012 a fost acela de a aborda principalele probleme ale producatorilor locali (posibilitati reduse de a promova si distribui produsele), precum...
Saatchi & Saatchi Romania si Doripesco lanseaza apa plata de izvor „Armonia” "Intr-o piata aglomerata a apelor imbuteliate, dominata de jucatori mari, agentia creeaza de la zero un brand de apa inspirat din energia Brasovului - casa Armonia", se arata intr-un comunicat de...
Frupt – fresh de fructe in bidon de plastic cu maner lansat de Albalact Albalact a intrat discret pe piata sucurilor proaspete din fructe cu un brand nou, Frupt, sub care comercializeaza sucuri 100% din portocale sau mere, obtinute prin presare la rece si pasteurizare, fara...
Mega Image a deschis saptamana trecuta trei noi magazine Shop&Go in Bucuresti Shop&Go Sebastian 23 E - este situat pe Strada Mihail Sebastian nr. 23E, parter, sector 5, Bucuresti si are o suprafata de vanzare de aproximativ 83 mp. Shop&Go  Uverturii 89 - este...
Reteaua Profi are 314 magazine, in 148 de localitati Profi a deschis astazi un magazin in Bumbesti-Jiu si alte trei in Baia Mare; impreuna cu magazinul inaugurat saptamana trecuta la Lovrin, reteaua ajunge sa numere 314 magazine in 148 de localitati,...
arhiva sectiunii


Strategii de piata

Monica Frumosu : „Brandurile Unilever cresc mai rapid decat piata”

Interviu cu Monica Frumosu, Customer Marketing Manager, Unilever South Central Europe

In urma cu un an ati fost promovata pe pozitia de Customer Marketing Manager in cadrul companiei Unilever. Care sunt atributiile preluate o data cu aceasta functie? Responsabilitatea mea, in calitate de Customer Marketing Manager, este de a ma ocupa de categoriile de produse de ingrijire a casei si ingrijire...

arhiva sectiunii

Actualitate

Studiu GfK privind situatia retailului in 32 de tari europeane

GfK a derulat un studiu - analiza a scenei de retail european, cuprinzand cele mai recente evolutii si prognoze pentru 2015. Indicatorii de piata evaluati de GfK pentru un total de 32 de tari europene analizate sunt: puterea de cumparare, ponderea cheltuielilor populatiei in retail din cheltuielile totale, inflatia,...

Tetra Pak - Indexul Lactatelor 2015

La nivel mondial, majoritatea consumatorilor au in continuare o opinie puternic pozitiva despre bunatatea laptelui, ii inteleg valoarea nutritionala, insa considera ca diversitatea si avantajele oferite de acest produs nu tin suficient de bine pasul cu stilul modern de viata si asteptarile lor. Aceasta este concluzia studiului...

arhiva sectiunii

Analize si tendinte

Condimente si baze pentru mancaruri - cultura culinara influenteaza dezvoltarea categoriei

Campaniile de comunicare sau actiunile de promovare in magazine a produselor din categoriile baze pentru mancaruri, condimente si mixuri de condimente sunt gandite si implementate in functie de obiceiurile culinare locale. In Romania, condimentele universale constituie cel mai mare segment din categoria savoury -...

Detergent si balsam de rufe - o piata matura, cu multe provocari

Comunicarea la nivel de magazin este unul dintre cei mai importanti piloni de crestere a categoriei. Potrivit monitorizarilor RetailZoom, vanzarile de detergent de rufe au stagnat in IKA, in perioada mai 2014– aprilie 2015, comparativ cu intervalul mai 2013–aprilie 2014, acestea crescand cu doar 0,3% in valoare...

arhiva sectiunii


Research

  Jucarii de 150 de milioane de euro vandute in 2014

In industria jucariilor, valoarea bonului nu este foarte ridicata, insa exista o ciclicitate cu perioade de varf - cum sunt Pastele si Craciunul  - si de stagnare - in lunile ianuarie si august, cand fluxul de clienti este mai mic. Valoarea pietei de jucarii de retail, in Europa, se ridica la 15,8 miliarde de euro, in...

Exclusiv Piata: Primul studiu privind comportamentul de cumparare a jucariilor, realizat de Exact C&C

Studiul realizat luna trecuta de Exact Cercetare si Consultanta, la solicitarea revistei Piata, a identificat rolul pe care-l detin jucariile in lista de cumparaturi. Mai mult de jumatate dintre parinti (55%) cumpara jucarii copiilor cel putin o data pe luna, in timp ce doar un sfert (25%) achizitioneaza jucarii o data la...

arhiva sectiunii

Resurse Umane

Program educational de Formare Duala in retail lansat de Penny Market

Retailerul german Penny Market, parte a Grupului REWE, a anuntat demararea in luna februarie a acestui an a programului educational de Formare Duala, in urma caruia 20 de tineri vor fi calificati pentru a activa in domeniul retail-ului. Realizat in colaborare cu Camera de Comert si Industrie Romano-Germana (AHK...

„Being at my best” – o provocare pentru fiecare dintre noi

Mondelez International a organizat timp de o saptamana programul „Global Growing Here Week“, program implementat in 119 locatii la nivel de grup. Pornind de la tema „Being at my best”, in perioada 20-24 octombrie, angajatii Mondelez International au participat la o serie de activitati care au avut ca scop sa...

arhiva sectiunii


Curs valutar

Euro = 4.49310 RON
Lira sterlina = 6.35470 RON
Dolar = 4.04690 RON
Vezi mai multe monede

Opinii

Demonstratie de realism

Am participat in urma cu cateva zile la deschiderea oficiala a primei sedinte de tranzactionare a actiunilor Albalact pe piata reglementata a Bursei de Valori Bucuresti. Am mers la eveniment din curiozitate, ma asteptam la o demostratie de forta. In fond, ar fi existat o multime de motive. Albalact a devenit liderul unei piete...

arhiva sectiunii


Profil de manager

Anca Stefanescu, Carrefour Romania: „Lucrez la ceva fascinant: un proiect intern de automatizare pentru analizele de category management”

Am programat interviul la Carrefour pentru a doua parte a zilei, undeva dupa pranz. O eroare care avea sa ma coste, interviul urma dupa o zi plina in care starea de spirit, atit a mea cat si a interlocutorului, putea fi influentata de o multime de probleme aparute peste zi. Intr-o oarecare masura, asta s-a intamplat, dupa o...

arhiva sectiunii

Consilier

Scaderea pretului petrolului si politicile de dezvoltare sustin redresarea Zonei Euro

Imbunatatirea treptata a economiei Zonei Euro – odata cu revenirea nivelului de incredere a consumatorilor si a pietei fortei de munca - va fi sustinuta in 2015 de scaderea pretului petrolului, care se asteapta sa atinga o medie de 55 de USD pe baril, comparativ cu aproximativ 100 de USD pe baril in 2014. In acest context,...

arhiva sectiunii






Special

574 magazine mari cu lacat in weekend?

Un nou proiect legislativ propune inchiderea magazinelor cu o suprafata de peste 800 de metri patrati, incepand de sambata de la ora 14.00, pana luni dimineata. Conform proiectului, un numar de 574 de magazine totalizand o suprafata de vanzare de 1,67 milioane de metri patrati ar fi neutilizate in acest interval. O masa critica...

5,2 miliarde lei in plus in piata FMCG

Suma ramasa la consumatori din reducerea de TVA deschide noi oportunitati de crestere pentru producatori si retaileri. Cine poate beneficia de banii ramasi in buzunarele consumatorilor A mai ramas mai putin de o luna pana in momentul in care se va aplica o cota redusa de TVA de 9% la toate alimentele, bauturile...

arhiva sectiunii


Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 martie 2015






Retail

Mircea Bozga, PwC Romania: „In mediul online, telefonul mobil tinde sa devina principalul agent de vanzari”

Desi magazinele traditionale raman principala alegere a consumatorilor, 20% dintre acestia prefera sa faca cumparaturi online utilizand computerele personale, 10% fac cumparaturi prin intermediul tabletelor, iar 11% via telefoane mobile, arata sondajul PwC Total Retail Survey 2015, realizat pe baza raspunsurilor a 19.000 de...

Studiu Exact Cercetare si Consultanta: Hipermarketul ideal in viziunea clientilor

Clientii hipermarketurilor isi doresc ca experienta cumparaturilor sa fie una completa, care sa le asigure pe langa accesul la o gama variata de produse la cel mai mic pret, posibilitati de relaxare, de servire a mesei si chiar de fumat in cadrul magazinului. “ Clientii hipermarketurilor simt nevoia unei organizari cu...

arhiva sectiunii