Piata Info

Stirile zilei

06
Agricola a realizat vânzări mai mari cu 5% în 2015 Vânzările de carne de pasăre ale companiei Agricola Bacău în 2015 au totalizat în volum 38.425 tone, cu 5% mai mult față de anul precedent  și cu aproape 4,5% în valoare,...
Reprezentanţii Ministerului Mediului nu se dezmint! Corina Lupu, MMAP: „2 lei/kg de ambalaj reprezintă o penalitate, nu o suprataxă, aplicată producătorilor ce nu- şi îndeplinesc obligaţiile de reciclare a deşeurilor” Reprezentanţii Ministerului Mediului nu intenţionează să cedeze presiunilor exercitate de mediul de afaceri şi continuă să susţină că responsabilitatea deşeurilor din ambalaje pică exclusiv...
O noua identitate vizuală pentru Salamul Săsesc Unul dintre cele mai cunoscute branduri de mezeluri din România, Salamul Săsesc de la Cris-Tim, are de curând o nouă imagine. Noua identitate vizuală a brandului construieşte în...
Producătorii din industria FMCG pregătesc proteste împotriva penalităţii de 2 lei/kg de ambalaj Negocierile privind suprataxa pe ambalaj purtate între Administraţia Fondului pentru Mediu şi federaţiile patronale din industria alimentară au eşuat, Ministerul Mediului înţelegând...
Sondaj global Nielsen: Încrederea consumatorului, îngrijorări și intenții de cumpărare la nivel mondial în trimestrul IV, 2015 Indicele global al încrederii consumatorului a încheiat anul 2015 într-o notă uşor negativă, el scăzând cu două puncte faţă de T3 şi încheind la acelaşi nivel că la...
Studiu GfK Climatul de consum în Europa: Perspectivele economice ale României, în scădere Deși economia României a crescut considerabil anul trecut, perspectivele economice ale consumatorilor români au scăzut în decembrie 2015 la valoarea de 10,6 puncte. Un an mai devreme,...
Shachar Shaine revine la conducerea URBB Începând din 1 februarie, Shachar Shaine, unul dintre cei mai apreciaţi manageri din industria alimentară, ocupă din nou funcţia de Preşedinte al URBB (United Romanian Breweries Bereprod),...
arhiva sectiunii


Strategii de piata

„Piata berii are nevoie de mai multa inovatie”

Interviu cu Gabriela Cretu, Trade Marketing Director, Ursus Breweries

  Cand a inceput sa iti placa sa lucrezi in sectorul berii?   A inceput sa imi placa in momentul in care am intrat in domeniu, in 1998. Dupa cativa ani petrecuti in operational, distributie si vanzari, am intrat in trade marketing in 2004, cand  acesta era un concept nou pentru Romania. Trade...

arhiva sectiunii

Actualitate

Cum vad companiile straine mediul de business din Romania

Cele trei provocari majore cu care se confrunta companiile straine prezente pe piata din Romania sunt schimbarea frecventa a legislatiei (54%), obtinerea unui sprijin adecvat din partea statului (51%) si implementarea exigentelor legislative (49%), demonstreaza un studiu realizat de TMF Group Romania, companie prezenta de 17 ani...

De la directive pretioase la obligatii ferme

 Comerciantii din piete si magazine trebuie sa faca in sase luni ce nu a facut Romania in 25 de ani.      Un proiect de lege adoptat de Senat si aflat in comisia de specialitate a Camerei Deputatilor prevede obligatia comerciantilor persoane juridice sa achizitioneze carne, legume si fructe „in...

arhiva sectiunii

Analize si tendinte

  Natalitatea si orientarea catre un mod de viata mai sanatos influenteaza consumul de biscuiti

Conform Euromonitor, biscuitii si snack bars reprezinta cea de-a doua categorie ca marime in piata de snackuri, avand si cea mai rapida crestere - in 2015 depasind categoria ciocolata. Piata este foarte atractiva din punctul de vedere al dimensiunii (volumelor). Particularitatea sa este data  de fragmentarea in multe...

Piata biscuitilor dulci isi cauta o identitate noua

Crearea de noi subcategorii si noi ocazii de consum sunt principalele tinte ale jucatorilor din acest segment dominat de biscuitii clasici. Prin definitie, biscuitii reprezinta acele produse alimentare care se obtin din aluaturi dense, coapte, sub diverse forme. Consumatorii insa nu sunt atat de interesati de categoria...

arhiva sectiunii


Research

In 2016, marketerii vor crea noi legaturi intre canalele de vanzari si cele de comunicare

Potrivit Millward Brown, una dintre predictiile anului 2016 legate de mediul digital si canalele de comunicare se refera la oportunitatea ca marketerii sa mapeze mai clar traseul consumatorilor de la notorietate la achizitie, integrand mai bine punctele de vanzare si canalele media. Oportunitatea se va concretiza in special...

Cum se poate ajusta comunicarea video pe diverse canale

RALUCA MUNTEANU, Consumer Insights Specialist, Millward Brown Romania       Atat la nivel global cat si in Romania, mai mult de jumatate din vizionarea de continut video se intampla in afara televizorului – pe telefoane mobile, PC uri sau laptopuri. In cele ce urmeaza aflam ce ar trebui sa...

arhiva sectiunii

Resurse Umane

Program educational de Formare Duala in retail lansat de Penny Market

Retailerul german Penny Market, parte a Grupului REWE, a anuntat demararea in luna februarie a acestui an a programului educational de Formare Duala, in urma caruia 20 de tineri vor fi calificati pentru a activa in domeniul retail-ului. Realizat in colaborare cu Camera de Comert si Industrie Romano-Germana (AHK...

„Being at my best” – o provocare pentru fiecare dintre noi

Mondelez International a organizat timp de o saptamana programul „Global Growing Here Week“, program implementat in 119 locatii la nivel de grup. Pornind de la tema „Being at my best”, in perioada 20-24 octombrie, angajatii Mondelez International au participat la o serie de activitati care au avut ca scop sa...

arhiva sectiunii


Curs valutar

Euro = 4.50130 RON
Lira sterlina = 5.84390 RON
Dolar = 4.02400 RON
Vezi mai multe monede

Opinii

Diferente de abordare

     Un sondaj realizat de Pricewaterhouse ­Coopers pe un esantion de 1.262 factori de decizie din companii globale arata ca, in urmatorii cinci ani, schimbarile comportamentului consumatorilor vor perturba companiile din toate industriile. Cu toate acestea, majoritatea ope­ratiunilor realizate de companii...

arhiva sectiunii

Profil de manager

"Daca as avea, din nou, 17 ani as alege inca o data sa lucrez in industria cosmeticelor"

Interviu cu Claudia Palacian, Manager de Produs, Farmec SA   De 11 ani este unul dintre oamenii de baza si loiali ai companiei Farmec: implementeaza proiecte de lansare pe piata a numeroase game de cosmetice, coordoneaza echipe multidisciplinare, construieste produse de ingrijire personala plecand de la studii...

arhiva sectiunii

Consilier

Noul Cod de Procedura Fiscala aduce provocari suplimentare pentru contribuabili

O noua versiune a Codului de Procedura Fiscala urmeaza sa intre in vigoare la 1 ianuarie 2016, fiind cea mai substantiala modificare efectuata asupra acestui cod dupa 12 ani de la intrarea sa in vigoare, la 1 ianuarie 2004. Modificarile aduse Codului de Procedura Fiscala vor avea impact direct asupra retailerilor, a...

arhiva sectiunii







Special

Puterea de cumparare creste si in 2016

Desi preturile sunt in scadere pentru majoritatea categoriilor de produse alimentare, iar  puterea de cumparare  si increderea consumatorilor au crescut pe parcursul anu­lui 2015, consumul de FMCG nu a atins asteptarile producatorilor si retailerilor decat pe anumite cate­gorii. Surplusul de bani intrat in...

Gradul de concentrare pe principalele piete din industria FMCG

  Cinci din 10 piete analizate au grad de concentrare mediu, doua sunt fragmentate in timp ce alte trei au grad mare de concentrare Ritmul alert in care s-au derulat fuziunile si achizitiile in industria bunurilor de larg consum pe plan international in ultimii ani a condus la cresterea gradului de concentrare a pietelor...

arhiva sectiunii


Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 decembrie 2015


Retail

Retail la viteza optima

Flavia Florea, Key Account Consumer Panel Services, GfK Romania     In urma cu 15 ani, in Romania incepeau sa se dezvolte primele formate ale comertului modern. Comertul traditional era rege in acele vremuri, reprezentand 90% din valoarea pietei de FMCG. 12 ani mai tarziu, in prima jumatate a...

Mircea Bozga, PwC Romania: „In mediul online, telefonul mobil tinde sa devina principalul agent de vanzari”

Desi magazinele traditionale raman principala alegere a consumatorilor, 20% dintre acestia prefera sa faca cumparaturi online utilizand computerele personale, 10% fac cumparaturi prin intermediul tabletelor, iar 11% via telefoane mobile, arata sondajul PwC Total Retail Survey 2015, realizat pe baza raspunsurilor a 19.000 de...

arhiva sectiunii