Banner Selgros

Stirile zilei

01
OCT
Start VOT la Premiile Piata! Azi a inceput campania de votare pentru Premiile Piata, editia a IX-a 2014. Pana pe 10 octombrie, circa 1000 de electori – directori de vanzari, directori de achizitii, directori de marketing,...
Andreea Beekman este noul Client Service Director al agentiei Atelier Sapte Absolventa a Facultatii de Jurnalism si Stiintele Comunicarii din cadrul Universitatii Bucuresti, sectia Relatii Publice – Publicitate, Andreea Beekman va coordona incepand cu luna octombrie...
Tetra Pak: Indexul Lactatelor 2014 Tetra Pak®, lider mondial in furnizarea de solutii pentru procesarea si ambalarea produselor alimentare, a lansat cel de-al 7-lea raport Indexul Lactatelor. Raportul subliniaza oportunitatile si...
Grupul Carrefour deschide „Market Bd. Tudor Vladimirescu” in orasul Drobeta-Turnu Carrefour deschide cel de-al treilea supermarket din orasul Drobeta-Turnu Severin, joi, 2 octombrie 2014, ora 8:00, ridicand numarul total de magazine în acest format la 82. Unitatea este...
Unilever lanseaza noua generatie de sampoane antimatreata Clear Incepand din luna septembrie, Clear se relanseaza si aduce pe piata din Romania o gama mai larga de sampoane antimatreata, 6 variante pentru femei si 5 pentru barbati, dedicate fiecarui tip de par....
“Pregateste-te pentru viitor!” - stagii de practica pentru studenti in domeniul agroalimentar Asociatia Romana a Carnii - ARC ( www.rma.ro ) deruleaza un proiect cofinantat de Uniunea Europeana, in parteneriat cu Universitatea „Dunarea de Jos” din Galati ( www.ugal.ro ) si Instituto...
Danone lanseaza o aplicatie de Facebook cu sfaturi personalizate de nutritie pentru 5 tipologii de consumatori Danone a dezvoltat o aplicatie online cu ajutorul careia participantii pot afla in care dintre cele 5 tipologii de consumatori propuse se incadreaza. In plus, acestia pot primi, de la un doctor,...
arhiva sectiunii


Strategii de piata

Vrem sa avem o distributie echilibrata intre comertul modern si cel traditional

Interviu cu Angelica Smil, Director General Salbac - parte a grupului de firme Agricola

La inceputul lunii august ati finalizat o investitie de 1,7 milioane euro destinata cresterii capacitatii de productie a salamurilor crud-uscate cu 25%. Care sunt estimarile dumneavoastra privind evolutia pietei de crud-uscate pentru urmatorii ani? Categoria produselor crud-uscate se afla pe un trend de crestere, in...

arhiva sectiunii

Actualitate

“Marca CEFF este un foarte util instrument de marketing”

Interviu cu Daniela Niculescu, Director General CEFF Romania In februarie 2014 ati lansat in Romania marca CEFF (Certified E-Friendly Food), inregistrata la nivelul Uniunii Europene. Care sunt avantajele implementarii acestui sistem de certificare pe filiera producator – retailer – consumator final? In...

Cei mai productivi angajati contribuie cu mai mult de un milion de lei la cifra de afaceri anuala

Cei mai productivi angajati din trei sectoare productive ale industriei FMCG contribuie cu peste un milion de lei la cifra de afaceri realizata de companiile in care lucreaza. Aportul salariatilor la cifra de afaceri a companiilor difera de la o ramura industriala la alta, in fuctie de marjele de profit pe care acestia le pot...

arhiva sectiunii

Analize si tendinte

Piata conservelor din carne „cantareste” 25.000 de tone anual

Cel mai important segment al categoriei este pateul de ficat, acesta dictand dinamica generala a pietei. Cumparatorii conservelor din carne - incluzand in aceasta categorie pateul de ficat, carnea in suc propriu, mancarurile si specialitatile gatite - au acum o abordare diferita fata de procesul de achizitie, devenind mai...

Piata pastelor fainoase din Romania

Piata de paste fainoase din Romania ofera o mare varietate de produse, atat in ceea ce priveste compozitia, cat si forma acestora. Majoritatea producatorilor au incercat sa satisfaca nevoile consumatorilor prin lansarea de noi produse cu o calitate superioara sau prin imbunatatirea calitatii celor existente. Potrivit...

arhiva sectiunii


Research

Radiografia pietei de media din Romania

Anul trecut si in primul trimestru din 2014, cosmeticele, ca industrie, si Procter & Gamble, ca advertiser, au fost cei mai mari investitori din zona FMCG in piata locala de media, potrivit topurilor realizate de agentia Initiative, pentru revista Piata. Piata de publicitate din Romania s-a stabilizat in anul 2013,...

FMCG si mobile marketing

In ultimii 20 de ani, mobile marketingul a trecut printr-un lung proces de inovatie datorat in primul rand cresterii si adoptiei galopante a dispozitivelor mobile de catre romani. La jumatatea anului 2014, telefonul mobil poate fi considerat unul din cele mai utilizate mijloace de comunicare - si nu vorbim strict de...

arhiva sectiunii

Resurse Umane

Raport PwC privind viitorul relatiilor de munca

Studiul PwC „ The future of work: A journey to 2022 ” propune cateva scenarii pentru cum ar putea arata viitorul relatiilor de munca, pe baza unui sondaj la care au raspuns 10.000 de angajati si 500 de specialisti in resurse umane din intreaga lume. Tehnologia informatiei este perceputa ca fiind principalul factor care va...

Evaluarea angajatilor – aspecte de natura juridica

Exista situatii in care companiile intampina dificultati in ceea ce priveste includerea criteriilor de evaluare a performantei profesionale in contractele individuale de munca si in regulamentele interne .   Pentru angajatori, evaluarea salariatilor este un instrument important prin care pot stabili nivelul...

arhiva sectiunii


Curs valutar

Euro = 4.41140 RON
Lira sterlina = 5.67350 RON
Dolar = 3.50190 RON
Vezi mai multe monede

Opinii

Brandul si media deturnata

Trecerea la pasul urmator, acela de creare a unor comunitati in jurul brandului, presupune deja o alta etapa de abordare calitativa a propagarii in online. Clientii nu mai sunt doar cumparatori, acestia se schimba odata cu generatia, au devenit consumatori conectati. Tehnologia online a transformat radical comunicarea, consumul...

arhiva sectiunii










Special

2/3 din articolele comercializate se regasesc in 80% din magazine

60% din produse sunt prezente in peste 80% din retailul modern. In hipermarketuri, peste 80% din SKU-uri sunt prezente in peste 80% din magazine. Expansiunea retelelor de retail modern a condus catre o noua abordare a relatiilor comerciale dintre producatori si retaileri. Pe de o parte, retailerii s-au aratat mai...

Scad preturile materiilor prime

Preturile materiilor prime pentru industria alimentara sunt in scadere pe pietele internationale si pun o presiune tot mai mare pe preturile produselor finite din industria FMCG. Conform cotatiilor afisate de principalele burse pentru cereale, carne sau oleaginoase, preturile pentru principalele materii prime sunt in...

arhiva sectiunii




 

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - iunie 2014






Retail

Retailul modern sprijina producatorii romani

Marile lanturi de retail dezvolta proiecte specifice, menite sa permita accesul consumatorilor la produsele romanesti. Strategia pe termen lung a Grupului Carefour vizeaza dezvoltarea parteneriatelor cu producatorii locali prin actiuni care incurajeaza consumul de produse romanesti, totul din dorinta de a sustine economia...

Constructia si stabilirea pretului optim in retailul traditional

Stabilirea unor preturi optime de vanzare a produselor a devenit pentru multi comercianti din retailul traditional o problema ce nu se mai poate rezolva exclusiv prin raportarea la concurenta. Deoarece marjele de profit au devenit mult mai mici, la anumite produse este imposibil de concurat retelele de magazine de...

arhiva sectiunii