Banner Selgros

Stirile zilei

24
Supliment editorial Piata: Produse de ingrijire personala Categoria produselor de ingrijire personala constituie o piata foarte ofertanta, cu multi furnizori si branduri de renume - in care inovatia constituie principalul motor de dezvoltare -, si cu multe...
Redactia revistei Piata s-a mutat in sediu nou Incepand cu luna mai, activitatea redactiei  revistei Piata se desfasoara intr-un nou sediu, aflat la adresa Bucuresti, sector 5, strada Dr. Constantin Severeanu nr. 22.  Serviciul Administrativ...
Profi inaugureaza 5 noi magazine Aceasta saptamana aduce cinci noi magazine in lantul de retail Profi, la Arad, Buzau, Oradea, Panciu si Tinca. Profi isi extinde astfel acoperirea nationala la un total de 143 de localitati. Magazinul...
Mega Image deschide un nou magazin Mega Image deschide vineri, 22 Mai, un nou magazin Mega Image in Bucuresti. Mega Image Piatra Morii   - este situat pe Str. Piatra Morii nr.16 A, parter, sector 1, Bucuresti si are o...
Albalact a fost admisa la tranzactionare pe piata reglementata a Bursei de Valori Bucuresti Autoritatea de Supraveghere Financiara a aprobat prospectul intocmit in vederea admiterii actiunilor companiei Albalact la tranzactionare pe piata reglementata administrata de Bursa de Valori Bucuresti....
Grupul Carrefour deschide cel de-al saptelea supermarket din Brasov, Market Faget Carrefour deschide maine, 21 mai 2015, un nou supermarket in Brasov, Market Faget, ridicand numarul total de magazine in acest format la 95. Acesta este situat pe strada 13 Decembrie 55-59, Aurel...
iSense Solutions: Romanii sunt sceptici in ceea ce priveste scaderea preturilor la alimente Desi 95% dintre romani au aflat deja de decizia scaderii TVA de la 24% la 9% pentru toate categoriile de produse alimentare si bauturi non-alcoolice, incepand cu 1 iunie 2015, doar o treime considera ca...
arhiva sectiunii


Strategii de piata

"Obiectivul in 2015: consolidarea capitalului de incredere si cresterea vanzarilor"

Interviu cu Grigore Horoi - Presedintele Agricola Bacau

In prima parte a acestui an, Grupul de firme Agricola a demarat o ampla campanie de imagine si vreau sa ne dezvaluiti cat mai multe din culise... Asa cum spuneam si cu alte ocazii, firmele Grupului Agricola nu se dezvolta haotic. Avem un plan pe care il urmam cu rigurozitate, iar proiectele pentru acest an se incadreaza in...

arhiva sectiunii

Actualitate

"Trendul in piata de detergenti il reprezinta solutiile moderne: lichid si capsule"

Interviu cu Constantin Vasile, Brand Manager Laundry & Home Care, Henkel Romania In pietele mature, asteptarile utilizatorilor de detergenti sunt mari: doresc din partea producatorilor solutii noi, eficiente si practice, care sa le faca viata mai usoara. Cum isi adapteaza Henkel portofoliul la dinamica si exigentele...

Nationalismul, unul dintre trendurile cele mai pronuntate din ultimii ani

Autor: Ioana Mucenic, visionary managing partner and head of strategy, pastel   Cosul mediu al romanilor, de Paste, este de aproximativ 360 de lei. La acesta se adauga un buget suplimentar pentru cadouri, ce vor fi oferite in special membrilor familiei. Prin urmare, cheltuiala planificata...

arhiva sectiunii

Analize si tendinte

Inghetata – de la produs racoritor, la desert, indiferent de vreme

In Romania, consumul de inghetata pe cap de locuitor este de 1,5 - 2 litri pe an. Daca facem conversia in produse, aceasta cantitate reprezinta aproximativ doua caserole de un litru sau 15-20 de inghetate, in functie de gramaj. Nivelul este destul de scazut comparativ cu cel inregistrat in tarile din vestul Europei. In...

Legumele si fructele - cea mai importanta categorie din cosul de alimente proaspete al romanilor

Romanii consuma mai multe legume decat fructe, dar platesc mai mult pentru fructe.  Frecventa cu care romanii achizitioneaza fructe sau legume fresh este de aproximativ o data la doua saptamani pe parcursul unui an, in crestere fata de anul anterior, rezulta din cercetarea de tip Panel de Consumatori a GfK Romania*....

arhiva sectiunii


Research

Advertising in FMCG

  De Adriana Tudoran, Account Manager, Lowe&Partners   Coca-Cola, Rexona, Aspacardin, Tic-Tac, Bergenbier, Marlboro, Borsec, Dove, Zuzu. In mod cert, toate aceste branduri nu reprezinta o enigma pentru niciunul dintre noi, mai ales ca le folosim aproape zilnic, dar ce au ele in comun? Toate fac...

  Investitiile in publicitate tv, in trimestrul I 2015

Raportul trimestrial realizat de Media Image Group arata care sunt cei mai activi jucatori din FMCG in comunicarea media, exclusiv pe canalele TV, in primele trei luni din acest an .   Peste 1,700 milioane de spoturi TV – cu un buget Rate Card (RC) de peste 2 miliarde de euro - au fost difuzate in perioada...

arhiva sectiunii

Resurse Umane

Program educational de Formare Duala in retail lansat de Penny Market

Retailerul german Penny Market, parte a Grupului REWE, a anuntat demararea in luna februarie a acestui an a programului educational de Formare Duala, in urma caruia 20 de tineri vor fi calificati pentru a activa in domeniul retail-ului. Realizat in colaborare cu Camera de Comert si Industrie Romano-Germana (AHK...

„Being at my best” – o provocare pentru fiecare dintre noi

Mondelez International a organizat timp de o saptamana programul „Global Growing Here Week“, program implementat in 119 locatii la nivel de grup. Pornind de la tema „Being at my best”, in perioada 20-24 octombrie, angajatii Mondelez International au participat la o serie de activitati care au avut ca scop sa...

arhiva sectiunii


Curs valutar

Euro = 4.44830 RON
Lira sterlina = 6.22620 RON
Dolar = 3.97650 RON
Vezi mai multe monede

Opinii

Momentul adevarului

Dupa reducerea TVA la alimente, preturile ar trebui sa scada in medie cu peste 10 procente. Dupa calculele mele, suma anuala economisita in buzunarele consumatorilor este de aproximativ 5,2 miliarde lei si se va redistribui catre bunuri de consum si bunuri de folosinta indelungata in proportie de peste 80%. Restul ar urma sa fie...

arhiva sectiunii


Profil de manager

Lavinia Gheorghe, Unilever: "Experienta de cumparare este foarte importanta pentru cumparatori, ea va deveni factor de diferentiere intre retaileri"

Am incercat sa fac o predocumentare, sa aflu mai multe detalii despre persoana Lavinia Gheorghe. A fost dificil, motoarele de cautare nu detin foarte multe informatii despre ea. Noroc cu pagina de facebook alimentata frecvent cu informatii chiar de catre persoana in cauza. Nici istoricul carierei, transmis chiar de ea, nu m-a...

arhiva sectiunii

Consilier

Scaderea pretului petrolului si politicile de dezvoltare sustin redresarea Zonei Euro

Imbunatatirea treptata a economiei Zonei Euro – odata cu revenirea nivelului de incredere a consumatorilor si a pietei fortei de munca - va fi sustinuta in 2015 de scaderea pretului petrolului, care se asteapta sa atinga o medie de 55 de USD pe baril, comparativ cu aproximativ 100 de USD pe baril in 2014. In acest context,...

arhiva sectiunii








Special

5,2 miliarde lei in plus in piata FMCG

Suma ramasa la consumatori din reducerea de TVA deschide noi oportunitati de crestere pentru producatori si retaileri. Cine poate beneficia de banii ramasi in buzunarele consumatorilor A mai ramas mai putin de o luna pana in momentul in care se va aplica o cota redusa de TVA de 9% la toate alimentele, bauturile...

Filierele falsurilor

Contrafacerile sau produsele falsificate ameninta tot mai mult pozitia produselor si a brandurilor originale in rafturile magazinelor, erodand credibilitatea acestora in privinta calitatii pe care o promoveaza brandurile afectate, dar si volumele de vanzari realizate cu produse originale. Am scris in revista Piata,...

arhiva sectiunii


Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 martie 2015






Retail

Mircea Bozga, PwC Romania: „In mediul online, telefonul mobil tinde sa devina principalul agent de vanzari”

Desi magazinele traditionale raman principala alegere a consumatorilor, 20% dintre acestia prefera sa faca cumparaturi online utilizand computerele personale, 10% fac cumparaturi prin intermediul tabletelor, iar 11% via telefoane mobile, arata sondajul PwC Total Retail Survey 2015, realizat pe baza raspunsurilor a 19.000 de...

Studiu Exact Cercetare si Consultanta: Hipermarketul ideal in viziunea clientilor

Clientii hipermarketurilor isi doresc ca experienta cumparaturilor sa fie una completa, care sa le asigure pe langa accesul la o gama variata de produse la cel mai mic pret, posibilitati de relaxare, de servire a mesei si chiar de fumat in cadrul magazinului. “ Clientii hipermarketurilor simt nevoia unei organizari cu...

arhiva sectiunii