Banner Selgros

Stirile zilei

01
Hot discount: -20% la Piata PREMIUM, doar in luna iulie! Numai in luna iulie, serviciul de continut Piata PREMIUM poate fi contractat la un pret de 232 euro pentru un abonament anual, cu 20% mai mic decat pretul standard!   Accesibil exclusiv pe baza de...
Statiile SIGUREC de colectare selectiva a deseurilor, lansate in premiera in parcarile Carrefour Baneasa si Carrefour Vitantis Green Group in colaborare cu Carrefour Romania au inaugurat in premiera la Bucuresti doua statii inteligente de preluare a deseurilor direct de la consumatori, sistem numit SIGUREC. Statiile sunt...
Penny Market si XXL Mega Discount lanseaza campania „ROMANIA - Descopera frumusetile noastre naturale” Incepand din 30 iulie, Penny Market si XXL Mega Discount aduc comorile naturale ale Romaniei in magazinele din toata tara, in cadrul campaniei „ROMANIA - Descopera frumusetile noastre naturale“....
Eucerin anunta campania “Cu soarele in vacanta” FCB Bucharest si Eucerin anunta  campania “Cu soarele in vacanta”, o campanie de PR  ce isi propune sa atraga atentia consumatorilor asupra importantei folosirii produselor pentru...
Profi a deschis la Baraolt primul magazin modular de mari dimensiuni Primul magazin modular PROFI de mari dimensiuni a fost inaugurat astazi la Baraolt, in judetul Covasna,  in format standard, iar maine se va deschide un magazin PROFI tot in format standard in...
Alimentele – optiunea a 67% dintre romanii care fac cumparaturi in afara tarii Dintre romanii care obisnuiesc sa cumpere produse din strainatate cel putin o data la 3 luni, 67% opteaza pentru produse alimentare, 62% pentru bauturi sau sucuri, 48% pentru produse destinate ingrijirii...
Coca-Cola introduce pe piata romaneasca un nou tip de ambalaj, realizat in proportie de pana la 30% din plante Coca-Cola Romania anunta introducerea pe piata locala a unui ambalaj realizat in proportie de pana la 30% din plante. Noul ambalaj, realizat prin tehnologia PlantBottleTM, este folosit, incepand din luna...
arhiva sectiunii


Strategii de piata

Piata traditionala are, inca, un bun potential

Interviu cu Ionut Ilie, Customer Development Director, Unilever South Central Europe

La mijlocul anului trecut, Unilever a achizitionat compania Bochemie. Prin aceasta achizitie ati preluat toate brandurile aflate in portofoliul companiei? Bochemie este o companie regionala cu sediul in Republica Ceha. In urma unei achizitii la nivel regional - Europa Centrala si de Est - Unilever a preluat, anul...

arhiva sectiunii

Actualitate

Cei mai productivi angajati contribuie cu mai mult de un milion de lei la cifra de afaceri anuala

Cei mai productivi angajati din trei sectoare productive ale industriei FMCG contribuie cu peste un milion de lei la cifra de afaceri realizata de companiile in care lucreaza. Aportul salariatilor la cifra de afaceri a companiilor difera de la o ramura industriala la alta, in fuctie de marjele de profit pe care acestia le pot...

Marile retele de retail intra in parteneriat cu initiatorii programului „Dor de gust”

Kaufland, Auchan, Cora si Selgros sunt primele mari retele comerciale care au dorit sa comercializeze legumele proaspete din programul „Dor de gust”, initiatorii acestuia – legumicultori din zona de sud a tarii, sprijiniti de Organizatia Interprofesionala Prodcom Legume-Fructe si Centrul de Comunicare al Fermierilor...

arhiva sectiunii

Analize si tendinte

  Segmentul cu cea mai mare crestere a vanzarilor in categoria ciocolata, in IKA: tabletele aerate

Comparativ cu celelalte piete din UE, consumul de ciocolata este inca la un nivel scazut in Romania, respectiv 1,4 kg per capita ( sursa: Euromonitor 2013 ). Bulgaria, de exemplu, are un consum mult mai mare, de 3,2 kg/cap de locuitor/an, in timp ce media Europei de Est este de 4,3 kg. Sunt tari in UE, precum Elvetia, cu un...

Piata ciocolatei - Marca induce atasament emotional

Avem, in piata ciocolatei, jucatori locali si internationali foarte puternici, ceea ce inseamna beneficii sporite pentru consumator. In pofida conjuncturii economice din ultimii ani, categoria produselor din ciocolata a ramas stabila si chiar a crescut usor pe unele segmente. Piata este competitiva, cu multe produse...

arhiva sectiunii


Research

Radiografia pietei de media din Romania

Anul trecut si in primul trimestru din 2014, cosmeticele, ca industrie, si Procter & Gamble, ca advertiser, au fost cei mai mari investitori din zona FMCG in piata locala de media, potrivit topurilor realizate de agentia Initiative, pentru revista Piata. Piata de publicitate din Romania s-a stabilizat in anul 2013,...

FMCG si mobile marketing

In ultimii 20 de ani, mobile marketingul a trecut printr-un lung proces de inovatie datorat in primul rand cresterii si adoptiei galopante a dispozitivelor mobile de catre romani. La jumatatea anului 2014, telefonul mobil poate fi considerat unul din cele mai utilizate mijloace de comunicare - si nu vorbim strict de...

arhiva sectiunii

Resurse Umane

Evaluarea angajatilor – aspecte de natura juridica

Exista situatii in care companiile intampina dificultati in ceea ce priveste includerea criteriilor de evaluare a performantei profesionale in contractele individuale de munca si in regulamentele interne .   Pentru angajatori, evaluarea salariatilor este un instrument important prin care pot stabili nivelul...

Beneficiile investitiei in prevenirea accidentelor de munca

Conform filozofiei companiei americane „DuPont” – care anual acorda un premiu pentru cel mai bun sistem de management integrat H&SE -, orice accident de munca poate fi prevenit. Din nefericire, foarte multi angajatori considera ca respectarea legislatiei care reglementeaza domeniul Securitatii si...

arhiva sectiunii


Curs valutar

Euro = 4.41880 RON
Lira sterlina = 5.57230 RON
Dolar = 3.30160 RON
Vezi mai multe monede

Opinii

Fabricat in Romania – varianta pe legume

Spre deosebire de programul lansat in urma cu 14 ani, „dor de gust“ nu beneficiaza de sustinere guvernamentala, de promovare sau de sprijin financiar pentru implementare din partea autoritatilor. Si totusi, la program au aderat patru dintre cele mai importante retele de retail modern din Romania, fara prea multe...

arhiva sectiunii












Special

Scad preturile materiilor prime

Preturile materiilor prime pentru industria alimentara sunt in scadere pe pietele internationale si pun o presiune tot mai mare pe preturile produselor finite din industria FMCG. Conform cotatiilor afisate de principalele burse pentru cereale, carne sau oleaginoase, preturile pentru principalele materii prime sunt in...

102 companii din FMCG au afaceri in crestere, de cinci ani

36 companii au pierdut in competitie si au inregistrat scaderi ale afacerilor in raport cu anul 2008. Alte 27 companii au fost inchise sau au fost absorbite de marii competitori. In industria carnii au aparut cele mai multe start-up-uri de succes. In studiu au intrat companiile care in anul 2012 au inregistrat o cifra de afaceri...

arhiva sectiunii




 

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - iunie 2014






Retail

Retailul modern sprijina producatorii romani

Marile lanturi de retail dezvolta proiecte specifice, menite sa permita accesul consumatorilor la produsele romanesti. Strategia pe termen lung a Grupului Carefour vizeaza dezvoltarea parteneriatelor cu producatorii locali prin actiuni care incurajeaza consumul de produse romanesti, totul din dorinta de a sustine economia...

Constructia si stabilirea pretului optim in retailul traditional

Stabilirea unor preturi optime de vanzare a produselor a devenit pentru multi comercianti din retailul traditional o problema ce nu se mai poate rezolva exclusiv prin raportarea la concurenta. Deoarece marjele de profit au devenit mult mai mici, la anumite produse este imposibil de concurat retelele de magazine de...

arhiva sectiunii