Piata Info

Stirile zilei

06
(P) Performanţa IMM: Bani, Idei, Acţiune Cei mai influenţi oameni de afaceri din România, finanţatori importanţi şi antreprenori renumiţi, se întâlnesc la “Conferinţa Performanţa IMM - Bani, Idei, Acţiune”,...
Coca-Cola Enterprises a desemnat CHEP “Cel mai bun furnizor pe responsabilitate corporativă şi sustenabilitate – 2015” CHEP a fost desemnat câștigător al premiului Corporate Responsibility and Sustainability Supplier Award 2015 oferit de Coca-Cola Enterprises pentru activitatea companiei în direcţia...
Raport mediaTrust: Topul brandurilor cu cele mai multe reclame dedicate Sărbătorilor de Paște În perioada 1- 30 aprilie 2016, emag.ro conduce clasamentul cu 4.949 reclame difuzate. Locul doi este ocupat de Carrefour cu 2.215 reclame urmat de Profi cu 1.381 reclame al căror conținut a făcut...
Gerald Kuehr este noul CCO Unilever, iar Henry Schirmer este noul SVP Finance Unilever Europe Gerald Kuehr , care în prezent conduce divizia Customer Development pentru Unilever, în Europa, a fost numit CCO (Chief Customer Officer) și îi va succeda în funcție lui Alex von...
Ursus Breweries va fi scoasă la vânzare dacă SABMiller şi AB InBev vor fuziona Compania belgiană AB InBev a anunţat astăzi, 29 aprilie, că a propus Comisiei Europene (CE) să ofere la vânzare toate companiile pe care SABMiller le deţine în Europa Centrală şi de Est...
Kaufland va deschide patru noi magazine în următoarele luni Kaufland România urmează să deschidă patru noi hypermarketuri, cel mai probabil până la sfarşitul lunii iunie, ajungând la un total de 112 magazine operate în România....
Ciprian Sandu este noul Secretar General al Asociației Berarii României După unsprezece ani de activitate marcată de numeroase realizări, Constantin Bratu a luat decizia de a părăsi poziția de Director General al Asociației Berarii României pentru a se dedica unor...
arhiva sectiunii


Strategii de piata

„Piata berii are nevoie de mai multa inovatie”

Interviu cu Gabriela Cretu, Trade Marketing Director, Ursus Breweries

Cand a inceput sa iti placa sa lucrezi in sectorul berii?   A inceput sa imi placa in momentul in care am intrat in domeniu, in 1998. Dupa cativa ani petrecuti in operational, distributie si vanzari, am intrat in trade marketing in 2004, cand  acesta era un concept nou pentru Romania. Trade marketingul...

arhiva sectiunii

Actualitate

„Cuvintele au putere, dar mai importantă este energia pe care o pui în cuvinte”

Interviu cu Cristian Călin, Corporate PR Manager, Grupul de firme Agricola   Despre rolul comunicatorului într-o companie multibrand s-a vorbit și s-au scris o mulțime de aprecieri, au fost disputate strategii. Când în loc de o companie multibrand vorbim despre un grup de companii cu segmente de...

Noua lege privind etichetarea laptelui - precedent periculos pentru alte categorii de produse

Etichetarea produselor alimentare este reglementată prin Regulamentul European 1169/211 şi a intrat în vigoare pe piaţa locală în decembrie 2014. Camera Deputaţilor a adoptat, la începutul lunii aprilie,  o lege privind suplimentarea măsurilor în etichetarea laptelui proaspăt pentru consum şi...

arhiva sectiunii

Analize si tendinte

Prețul de achiziție al ouălor este la cel mai scăzut nivel

Piața ouălor proaspete din România este foarte afectată de sezonalitate, vânzările din comerț aproape dublându-se în sezonul rece, față de celelalte luni din an, când în zonele rurale se consumă ouăle produse în gospodăriile țărănești.  În rețelele...

Adolescenții și bărbații, principalii catalizatori ai pieței produselor de hair styling

Gelul de păr este preferatul tinerilor, cei mai loiali utilizatori ai produselor de aranjare a părului. În 2015, în România s-au vândut produse de styling de aproximativ 58 de millioane de lei, o valoare de aproape trei ori mai mare decât în urmă cu zece ani. Este, așadar, o...

arhiva sectiunii


Research

Studiu EXACT CC: Tinerii consideră că progresul nu este despre a consuma mai mult, ci despre a consuma mai bine

Conform studiului cantitativ realizat de Exact Cercetare și Consultanță la finalul anului 2015, peste jumătate dintre tinerii din mediul urban, cu vârsta cuprinsă între 18-29 de ani, sunt în primul rând preocupați în legătură cu situația economică a României (64%). Întrebați...

Neadaptarea reclamelor video la format irosește bugetul media

La începutul acestui an, agenția globală de cercetare de marketing Millward Brown a dat publicității predicțiile privind tendințele legate de comunicarea digitală și canalele media în 2016.   Raportul prezintă două dintre aceste tendinţe - creşterea investiţiei în publicitatea online și...

arhiva sectiunii

Resurse Umane

Program educational de Formare Duala in retail lansat de Penny Market

Retailerul german Penny Market, parte a Grupului REWE, a anuntat demararea in luna februarie a acestui an a programului educational de Formare Duala, in urma caruia 20 de tineri vor fi calificati pentru a activa in domeniul retail-ului. Realizat in colaborare cu Camera de Comert si Industrie Romano-Germana (AHK...

„Being at my best” – o provocare pentru fiecare dintre noi

Mondelez International a organizat timp de o saptamana programul „Global Growing Here Week“, program implementat in 119 locatii la nivel de grup. Pornind de la tema „Being at my best”, in perioada 20-24 octombrie, angajatii Mondelez International au participat la o serie de activitati care au avut ca scop sa...

arhiva sectiunii


Curs valutar

Euro = 4.50210 RON
Lira sterlina = 5.70680 RON
Dolar = 3.93660 RON
Vezi mai multe monede

Opinii

Bursa zvonurilor și economia reală

Atmosfera de incertitudine și suspans continuă în industria bunurilor de larg consum și în această lună, cu trei episoade noi. Episoade care au efecte imposibil de cunatificat pe termen scurt, dar care influențează în mod cert decizia de cumpărare. Și nu numai atât. Decizia de a cheltui bani...

arhiva sectiunii

Profil de manager

Lavinia Ghinescu, Brand Manager - Tablete, South Central Europe Mondelez: „Pe termen lung, promoţiile de preţ dăunează unui brand puternic”

Am realizat primul interviu, din lunga carieră de jurnalist, care nu începe cu o întrebare. Un interviu în care primele fraze au fost rostite de interlocutor, înaintea primei întrebări. Lavinia Ghinescu, responsabilul cu tabletele de ciocolată Milka şi  Local Brands (Poiana & Africana...

arhiva sectiunii

Consilier

PwC : În noul Cod Vamal al Uniunii Europene, aplicabil de la 1 mai 2016, definiția exportatorului din legislația vamală trebuie corelată cu legislația privind TVA

Specialiștii PwC au prezentat cele mai importante modificări aduse de Codul Vamal al Uniunii Europene, prin prisma impactului acestora asupra companiilor din România şi a modului în care aceste companii vor trebui să reacționeze şi să se adapteze schimbărilor. Alături de consultanții PwC România...

arhiva sectiunii






Get Adobe Flash player

Special

Atributul „Produs Românesc” crește vânzările cu minimum 5%

Trendul naționalist, prin care consumatorul este atras să cumpere mai degrabă produse autohtone în detrimentul altora din aceeași categorie din import, este tot mai prezent în rafturile retailerilor de toate felurile. Efectele acestui trend au devenit de la un an la altul mai evidente, atât pentru...

Uf! Companiile ar putea fi "obligate să doneze" alimentele în pragul expirării

O serie de inițiative legislative, la origine bine intenționate, sfârșesc prin a contraria comunitatea de afaceri din industria bunurilor de larg consum din punct de vedere principial, dar și operațional-logistic. Sub sancțiunea unor taxe usturătoare, companiile ar putea fi obligate să doneze alimentele în...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta retailului modern - 31 martie 2016


Retail

Studiu GfK privind situația retailului în 33 de țări europene

GfK a derulat un studiu - analiză a scenei de retail european, cuprinzând cele mai recente evoluții și prognoze pentru 2016. Indicatorii de piață evaluați de GfK pentru un total de 33 de țări europene analizate sunt: puterea de cumpărare, ponderea cheltuielilor populației în retail din cheltuielile totale,...

Retail la viteza optima

Flavia Florea, Key Account Consumer Panel Services, GfK Romania     In urma cu 15 ani, in Romania incepeau sa se dezvolte primele formate ale comertului modern. Comertul traditional era rege in acele vremuri, reprezentand 90% din valoarea pietei de FMCG. 12 ani mai tarziu, in prima jumatate a...

arhiva sectiunii