Retailerii accelereaza ritmul deschiderilor

Marti, 29 Noiembrie 2011, ora 10:32 | Vizualizari: 4654
de Maria Luiza Badescu

Retailerii Carrefour, Auchan, Kaufland, Succes, Mega Image, Billa, Profi , Lidl si Penny Market au inaugurat, in octombrie si noiembrie, 44 de noi magazine.
In primele doua luni din ultimul trimestru al acestui an, retailerii internationali, dar si cei autohtoni, au contribuit la cresterea numarului de magazine cu 44 de unitati. Din unitatile inaugurate in octombrie si noiembrie, opt au fost hipermarketuri, 16 supermarketuri si 20 de magazine de tip discount. S-au remarcat, ca si numar de deschideri, discounterul Lidl, Carrefour, Mega Image, Auchan, Kaufland, Profi, Billa, Succes si Penny Market. Suprafata de vanzare cumulata a celor 44 de magazine inugurate se ridica la aproximativ 85.000 de metri patrati.

NUMAR ACTUAL DE MAGAZINE
Lidl: 126

 Rewe Romania: 122 (116 Penny Market si 6 XXL)

 Kaufland: 69
 Carrefour: 25 hipermarketuri
 Carrefour market: 42
 Carrefour Express: 2
 Auchan: 8

 Succes: 35 supermarketuri si un hipermarket

 Mega Image: 100
 Billa: 58
 Profi: 104
 Penny Market: 116
 Penny XXL: 6


Carrefour Romania a inaugurat pe parcursul celor doua luni, patru magazine in segmentul de supermarket, doua hipermarketuri si a lansat, impreuna cu compania Angst, magazinele de proximitate Carrefour Express Angst. Prin deschiderile realizate in formatul de supermarket, retailerul a ajuns sa detina o retea de 42 de magazine, dintre care zece sunt in Capitala.


In segmentul de hipermarket, a inau gurat doua noi unitati, la Bucuresti (centrul comercial Colosseum) si Botosani (centru comercial Botosani Shopping Center), ajungand astfel la 25 de hipermarketuri. In octombrie, Carrefour si Angst au semnat un parteneriat in urma caruia a fost lansata pe piata franciza Carrefour in Romania, sub sigla Carrefour Express. Sub brandul Carrefour Express au fost deschise doua magazine in Bucuresti, urmand ca pana la finele anului sa mai fie inaugurate si altele. Tot o companie franceza, Auchan, a inaugurat, in octombrie si noiembrie, doua magazine, la Constanta si Craiova. Prin cele doua deschideri, Auchan a ajuns la o retea de noua hipermarketuri.
Tot pe segmentul de hipermarketuri, am asistat in luna octombrie la deschiderea primului hipermarket al retelei gorjene Succes. Operatorul sau, firma Succes Nic Com, a preluat spatiul si o mare parte din mobilierul fostului hipermarket Pic din Pitesti, amenajand un magazin cu suprafata de vanzare de 5.500 mp si peste 40.000 de articole comercializate. Succes opereaza o retea de 35 de supermarketuri si un hipermarket. Reteaua de hipermarketuri cu politica de discount, Kaufland, a inaugurat in aceeasi perioada, trei noi magazine, la Ploiesti, Fagaras si Tecuci, ajungand astfel la 69 de magazine. Kaufland a deschis de la inceputul acestui an 11 hipermarketuri, in Caransebes, Oradea, Vaslui, Dumbravita, Gheorgheni, Sighisoara, Targu Secuiesc, Ploiesti, Sebes, Fagaras si Tecuci.
In ceea ce priveste magazinele de tip supermarket, Mega Image, operatorul retelei cu acelasi nume si a locatiilor Shop&Go, a ajuns la un total de 100 de unitati. Extinderea retelei Mega Image a avut loc preponderent in Bucuresti si in zonele limitrofe. Din cele 100 de magazine, ce functioneaza sub brandurile Mega Image si Shop&Go, majoritatea sunt in Bucuresti (75) restul fiind localizate in Brasov, Pitesti, Targoviste si comune din apropierea Capitalei. De la inceputul acestui an, Mega Image a deschis 29 de noi locatii, iar pana la finalul anului mai sunt anuntate alte patru supermarketuri. Reteaua Billa a ajuns, prin cele doua deschideri realizate in octombrie si noiembrie la Cluj Napoca, la un numar de 58 de unitati. Billa a deschis de la inceputul acestui an trei magazine, unul la Brasov si doua la Cluj Napoca. Reteaua de proximitate Profi a deschis, in perioada octombrie-noiembrie, patru noi unitati, ajungand sa opereze 104 magazine la nivel national. Potrivit reprezentantilor companiei, pana la finele anului mai sunt programate alte trei magazine.
In segmentul de discount, Lidl a deschis, in doar doua luni, 19 magazine, in localitatile: Bucuresti (2), Campulung, Dragasani, Focsani, Giurgiu, Pitesti, Selimbar (judetul Sibiu), Timisoara, Turda, Zalau, Moinesti, Ramnicu-Valcea, Slatina, Ploiesti, Constanta, Targu Jiu, Arad si Iasi. Rewe Romania, operatorul magazinelor Penny Market si Penny XXL, a doua cea mai extinsa retea de discount din Romania, a inugurat in noiembrie cel de-al 122-lea magazin. La inceputul lunii noiembrie, Rewe Romania a redeschis magazinul Penny XXL din Buzau dupa un proces de modernizare care a cuprins atat layoutul, cat si mobilierul, sortimentatia, echipamentele si accesoriile. In urma remodelarii, noul concept ofera, pe aceeasi suprafata de vanzare (2.500 mp), o sortimentatie mult mai bogata, de 10.000 de articole. Rewe Romania detine 116 magazine Penny Market si sase unitati Penny XXL.

Adauga un comentariu











Special

Scad preturile materiilor prime

Preturile materiilor prime pentru industria alimentara sunt in scadere pe pietele internationale si pun o presiune tot mai mare pe preturile produselor finite din industria FMCG. Conform cotatiilor afisate de principalele burse pentru cereale, carne sau oleaginoase, preturile pentru principalele materii prime sunt in...

102 companii din FMCG au afaceri in crestere, de cinci ani

36 companii au pierdut in competitie si au inregistrat scaderi ale afacerilor in raport cu anul 2008. Alte 27 companii au fost inchise sau au fost absorbite de marii competitori. In industria carnii au aparut cele mai multe start-up-uri de succes. In studiu au intrat companiile care in anul 2012 au inregistrat o cifra de afaceri...

arhiva sectiunii




 

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - iunie 2014






Retail

Retailul modern sprijina producatorii romani

Marile lanturi de retail dezvolta proiecte specifice, menite sa permita accesul consumatorilor la produsele romanesti. Strategia pe termen lung a Grupului Carefour vizeaza dezvoltarea parteneriatelor cu producatorii locali prin actiuni care incurajeaza consumul de produse romanesti, totul din dorinta de a sustine economia...

Constructia si stabilirea pretului optim in retailul traditional

Stabilirea unor preturi optime de vanzare a produselor a devenit pentru multi comercianti din retailul traditional o problema ce nu se mai poate rezolva exclusiv prin raportarea la concurenta. Deoarece marjele de profit au devenit mult mai mici, la anumite produse este imposibil de concurat retelele de magazine de...

arhiva sectiunii