Fabrica de conserve Raureni tinteste dublarea exporturilor in 2012

Joi, 27 Octombrie 2011, ora 15:58 | Vizualizari: 2630
de Carol Popa

Conservele de legume, gemurile si dulceturile produse la Raureni sunt exportate in prezent in Germania, Austria, Israel, Anglia, Spania si Italia. Produsele au intrat de putin timp si pe pietele din Rusia si Ucraina, iar conducerea companiei spera ca exporturile sa reprezinte in anul 2012 peste 20% din vanzari. „In acest moment, exportul reprezinta 10% din cifra de afaceri, dar speram sa ajungem la 20%, mai ales ca tocmai am intrat si pe piata din Rusia si Ucraina, care au un potential extraordinar. Rusii isi doresc foarte mult gemuri si compoturi de la noi. In rest, avem cumparatori traditionali din Europa, Canada si Israel. Exportam mai ales suc de mere in Austria si Germania si magiun in Austria si Israel. Aceste doua produse merg in proportie de 80% catre export”, a spus Dan Mutu, director general Raureni. Fabrica de conserve Raureni se afla in proprietatea grupului de firme Annabella, detinut de familia Dan si Dorina Mutu. Annabella a preluat in 2008 fabrica de conserve platind pentru ea 4,5 milioane euro. „Am investit 5 milioane euro in fabrica de la Raureni, iar acum producem la standarde europene”, a spus Dan Mutu, care se asteapta ca cifra de afaceri a fabricii sa fie in acest an de peste sase milioane euro, in conditiile in care anul trecut a fost de cinci milioane euro.
In acest an, conservele de legume au reprezentat 47% din totalul productiei, otetul - 18%, gemul - 16%, dulceata 8% si siropurile – 2%. „Produsul nostru forte este dulceata, dar conservele se vand cel mai bine pentru ca sunt ieftine. Vanzarile depind de puterea de cumparare a romanilor“, a explicat directorul comercial al firmei, Ioan Deac.
Compania Annabella, proprietarul fabricii de conserve de la Raureni, este una dintre companiile cu capital romanesc prezente in TOP 100 FMCG - editia 2011.

Adauga un comentariu


Trimite prin e-mail
Versiunea printabila



Special

5 mari provocări în retail aduse de torentul AMAZON

Ce schimbări aduce în retailul modern european invazia agresivă a celui mai mare retailer online.   Cum intri în competiţie cu un retailer care nu pune miză pe adaosul comercial?    E dificil să concurezi cu un competitor de talia Amazon, pentru că are un model de business ce...

Topurile rentabilității în FMCG

Companiile de producție sunt vedetele clasamentelor privind rentabilitatea obținută în afacerile derulate în 2016.   Producătorii de bunuri de larg consum domină topurile de rentabilitate realizate de revista Piaţa pe baza datelor financiare publicate pentru anul 2016. Dacă în ceea ce...

arhiva sectiunii


Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 august 2017




Retail

Luna august a adăugat 24 de noi magazine în rețeaua retailului modern

Cele mai multe deschideri au avut loc în cadrul rețelelor Profi (16) și Mega Image (4) Profi ajunge la 610 unități În luna august, Profi a deschis în total 16 magazine. Cinci dintre acestea sunt în format City și au fost inau­gurate în Roșiori de Vede (Teleorman), București,...

Retailul european staționează, cel românesc încinge motoarele

În primul trimestru al anului 2017, comerțul modern din România a atins o cotă de piață de 62%, câștigând aproximativ 2 puncte procentuale în detrimentul comerțului tradițional, arată datele GfK Consumer Panel. Discounterii, supermarketurile și magazinele moderne de proximitate au cea mai...

arhiva sectiunii