Fabrica de conserve Raureni tinteste dublarea exporturilor in 2012

Joi, 27 Octombrie 2011, ora 15:58 | Vizualizari: 1644
de Carol Popa

Conservele de legume, gemurile si dulceturile produse la Raureni sunt exportate in prezent in Germania, Austria, Israel, Anglia, Spania si Italia. Produsele au intrat de putin timp si pe pietele din Rusia si Ucraina, iar conducerea companiei spera ca exporturile sa reprezinte in anul 2012 peste 20% din vanzari. „In acest moment, exportul reprezinta 10% din cifra de afaceri, dar speram sa ajungem la 20%, mai ales ca tocmai am intrat si pe piata din Rusia si Ucraina, care au un potential extraordinar. Rusii isi doresc foarte mult gemuri si compoturi de la noi. In rest, avem cumparatori traditionali din Europa, Canada si Israel. Exportam mai ales suc de mere in Austria si Germania si magiun in Austria si Israel. Aceste doua produse merg in proportie de 80% catre export”, a spus Dan Mutu, director general Raureni. Fabrica de conserve Raureni se afla in proprietatea grupului de firme Annabella, detinut de familia Dan si Dorina Mutu. Annabella a preluat in 2008 fabrica de conserve platind pentru ea 4,5 milioane euro. „Am investit 5 milioane euro in fabrica de la Raureni, iar acum producem la standarde europene”, a spus Dan Mutu, care se asteapta ca cifra de afaceri a fabricii sa fie in acest an de peste sase milioane euro, in conditiile in care anul trecut a fost de cinci milioane euro.
In acest an, conservele de legume au reprezentat 47% din totalul productiei, otetul - 18%, gemul - 16%, dulceata 8% si siropurile – 2%. „Produsul nostru forte este dulceata, dar conservele se vand cel mai bine pentru ca sunt ieftine. Vanzarile depind de puterea de cumparare a romanilor“, a explicat directorul comercial al firmei, Ioan Deac.
Compania Annabella, proprietarul fabricii de conserve de la Raureni, este una dintre companiile cu capital romanesc prezente in TOP 100 FMCG - editia 2011.

Adauga un comentariu


Trimite prin e-mail
Versiunea printabila











Special

Scad preturile materiilor prime

Preturile materiilor prime pentru industria alimentara sunt in scadere pe pietele internationale si pun o presiune tot mai mare pe preturile produselor finite din industria FMCG. Conform cotatiilor afisate de principalele burse pentru cereale, carne sau oleaginoase, preturile pentru principalele materii prime sunt in...

102 companii din FMCG au afaceri in crestere, de cinci ani

36 companii au pierdut in competitie si au inregistrat scaderi ale afacerilor in raport cu anul 2008. Alte 27 companii au fost inchise sau au fost absorbite de marii competitori. In industria carnii au aparut cele mai multe start-up-uri de succes. In studiu au intrat companiile care in anul 2012 au inregistrat o cifra de afaceri...

arhiva sectiunii




 

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - iunie 2014






Retail

Retailul modern sprijina producatorii romani

Marile lanturi de retail dezvolta proiecte specifice, menite sa permita accesul consumatorilor la produsele romanesti. Strategia pe termen lung a Grupului Carefour vizeaza dezvoltarea parteneriatelor cu producatorii locali prin actiuni care incurajeaza consumul de produse romanesti, totul din dorinta de a sustine economia...

Constructia si stabilirea pretului optim in retailul traditional

Stabilirea unor preturi optime de vanzare a produselor a devenit pentru multi comercianti din retailul traditional o problema ce nu se mai poate rezolva exclusiv prin raportarea la concurenta. Deoarece marjele de profit au devenit mult mai mici, la anumite produse este imposibil de concurat retelele de magazine de...

arhiva sectiunii