Fabrica de conserve Raureni tinteste dublarea exporturilor in 2012

Joi, 27 Octombrie 2011, ora 15:58 | Vizualizari: 2169
de Carol Popa

Conservele de legume, gemurile si dulceturile produse la Raureni sunt exportate in prezent in Germania, Austria, Israel, Anglia, Spania si Italia. Produsele au intrat de putin timp si pe pietele din Rusia si Ucraina, iar conducerea companiei spera ca exporturile sa reprezinte in anul 2012 peste 20% din vanzari. „In acest moment, exportul reprezinta 10% din cifra de afaceri, dar speram sa ajungem la 20%, mai ales ca tocmai am intrat si pe piata din Rusia si Ucraina, care au un potential extraordinar. Rusii isi doresc foarte mult gemuri si compoturi de la noi. In rest, avem cumparatori traditionali din Europa, Canada si Israel. Exportam mai ales suc de mere in Austria si Germania si magiun in Austria si Israel. Aceste doua produse merg in proportie de 80% catre export”, a spus Dan Mutu, director general Raureni. Fabrica de conserve Raureni se afla in proprietatea grupului de firme Annabella, detinut de familia Dan si Dorina Mutu. Annabella a preluat in 2008 fabrica de conserve platind pentru ea 4,5 milioane euro. „Am investit 5 milioane euro in fabrica de la Raureni, iar acum producem la standarde europene”, a spus Dan Mutu, care se asteapta ca cifra de afaceri a fabricii sa fie in acest an de peste sase milioane euro, in conditiile in care anul trecut a fost de cinci milioane euro.
In acest an, conservele de legume au reprezentat 47% din totalul productiei, otetul - 18%, gemul - 16%, dulceata 8% si siropurile – 2%. „Produsul nostru forte este dulceata, dar conservele se vand cel mai bine pentru ca sunt ieftine. Vanzarile depind de puterea de cumparare a romanilor“, a explicat directorul comercial al firmei, Ioan Deac.
Compania Annabella, proprietarul fabricii de conserve de la Raureni, este una dintre companiile cu capital romanesc prezente in TOP 100 FMCG - editia 2011.

Adauga un comentariu


Trimite prin e-mail
Versiunea printabila






Special

E HAOS! Deşeurile din ambalaje - scandal fabricat în România

 Anul 2016 a debutat în forţă pentru industria FMCG, escaladarea tensiunilor dintre producători şi retaileri, pe de o parte, şi autorităţile de mediu, de cealaltă parte, atingând cote neaşteptate. Sursa conflictului pare să fie, cel puţin în primă instanţă, slaba colectare a deşeurilor din...

Puterea de cumparare creste si in 2016

Desi preturile sunt in scadere pentru majoritatea categoriilor de produse alimentare, iar  puterea de cumparare  si increderea consumatorilor au crescut pe parcursul anu­lui 2015, consumul de FMCG nu a atins asteptarile producatorilor si retailerilor decat pe anumite cate­gorii. Surplusul de bani intrat in...

arhiva sectiunii


Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 decembrie 2015


Retail

Retail la viteza optima

Flavia Florea, Key Account Consumer Panel Services, GfK Romania     In urma cu 15 ani, in Romania incepeau sa se dezvolte primele formate ale comertului modern. Comertul traditional era rege in acele vremuri, reprezentand 90% din valoarea pietei de FMCG. 12 ani mai tarziu, in prima jumatate a...

Mircea Bozga, PwC Romania: „In mediul online, telefonul mobil tinde sa devina principalul agent de vanzari”

Desi magazinele traditionale raman principala alegere a consumatorilor, 20% dintre acestia prefera sa faca cumparaturi online utilizand computerele personale, 10% fac cumparaturi prin intermediul tabletelor, iar 11% via telefoane mobile, arata sondajul PwC Total Retail Survey 2015, realizat pe baza raspunsurilor a 19.000 de...

arhiva sectiunii