Carrefour aduce in Romania noul concept de magazin Supeco

Marti, 06 August 2013, ora 14:22 | Vizualizari: 1122

Potrivit revistei online Modern Buyer, Supeco, un concept hibrid intre discounter si cash & carry, a fost lansat oficial in Spania la inceputul acestui an, si urmeaza sa patrunda si pe piata romaneasca. Managerul de proiect Supeco in Romania este, de curand, Monica Coliu, anterior directorul de marci proprii al grupului Carrefour in Romania.

Modern Buyer scrie ca Ignacio Cobo, Banner Director al Supeco Supermarkets, declara, pentru presa spaniola: “Noul brand de magazin, Supeco, se focuseaza pe preturi. Este asemanator unui magazin cash & carry, insa va fi orientat Business-to-Consumer in loc de Business-to-Business. Locatiile au un layout simplu si practic, iar expunerea produselor urmareste de asemenea aceleasi principii, cu accent pe carne, fructe, le gume si produse congelate”. Potrivit sursei citate, in Spania, magazinele Supeco vand atat en gros cat si en details. Revenind la layout-ul magazinelor, acesta este puternic inspirat din formatul de cash&carry Atacadao, operat de grupul francez pe piata braziliana: "ambianta" de depozit, podea de beton, rafturi inalte si marfa stocata la inaltime. In formatul Supeco, retailerul aloca suprafete importante categoriilor fresh si ultra fresh, dar nu neglijeaza nici potentialul raioanelor cu vanzare asistata. 
In Spania, compania opereaza deja, sub brandul Supeco, trei magazine in sudul tarii (regiunea Andaluzia) si unul in Madrid. Ultimele doua locatii sub acest brand au fost deschise in luna ianuarie 2013, in Sevilla, in urma unei investitii de aproximativ doua milioane euro. Supeco sunt, asadar, magazine cu suprafete cuprinse intre 1.500 si 2.000 de mp, iar sortimentatia cuprinde atat marci de producatori cat si marci proprii, o pondere importanta la raft avand-o brandul Carrefour Discount.
Potrivit jurnalistilor spanioli, Supeco este format foarte bine adaptat perioadei actuale de recesiune prin care trec mai multe state europene. Poate deveni acesta “colacul de salvare” pentru tarile in care Carrefour nu a inregistrat rezultatele asteptate? Acest format este lansat intr-un moment in care vanzarile grupului francez in Spania au scazut in ultimii doi ani. Daca in 2011, retailerul franzez raporta vanzari cu circa 8% mai mici fata de anul precedent, in 2012, in Spania, scaderea cifrei de afaceri a fost de 4.1%, ajungand la 9.039 miliarde de euro. Nici Romania nu se afla pe harta celor mai performante piete in care opereaza grupul francez. Din 2011, Carrefour a pierdut pozitia de lider pe formatul de hipermarket, in favoarea celor de la Kaufland, care opereaza tot un concept hibrid – discount hypermarket . Mai mult, exista toate premisele ca recenta achizitie a magazinelor Real sa-l propulseze pe rivalul sau Auchan pe locul doi in topul celor mai mari operatori de hipermarketuri. In ultimii ani, Carrefour Romania s-a extins mult pe formatele de supermarket (ajungand la 69 de magazine) si de proximitate, prin intermediul francizei Express (ajunsa la 30 de magazine). Cu trei luni in urma, Carrefour Romania si-a completat portofoliul de formate cu un magazin online, primul operat de un retailer alimentar. Cu un hipermarket inchis in 2012, Carrefour Romania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri neta de 4,28 miliarde de lei (mai mare cu 6,4% fata de 2011), dar o scadere a profitului net de la 133,78 milioane de lei la 104,71 milioane de lei.

Pe ambele piete – Spania si Romania – retailerul se confrunta si cu o concurenta puternica si din partea discounterilor, iar compania isi pune mari sperante ca acest format va echilibra “lupta” cu discounterii. Potrivit datelor GfK, in 2012, formatul de tip discount acoperă 9% din cheltuielile gospodariilor din Romania pentru bunuri de larg consum, in crestere cu 11% fata de anul precedent. Analiza ia în considerare evolutia Penny Market, XXL Mega Discount si Lidl. Practic, raportul GfK arata ca 6 din 10 gospodării din Romania si-au facut cumparaturile cel putin o data din discounteri, iar frecventa medie de cumparare este de doua ori pe luna.

Adauga un comentariu


Trimite prin e-mail
Versiunea printabila













Special

Scad preturile materiilor prime

Preturile materiilor prime pentru industria alimentara sunt in scadere pe pietele internationale si pun o presiune tot mai mare pe preturile produselor finite din industria FMCG. Conform cotatiilor afisate de principalele burse pentru cereale, carne sau oleaginoase, preturile pentru principalele materii prime sunt in...

102 companii din FMCG au afaceri in crestere, de cinci ani

36 companii au pierdut in competitie si au inregistrat scaderi ale afacerilor in raport cu anul 2008. Alte 27 companii au fost inchise sau au fost absorbite de marii competitori. In industria carnii au aparut cele mai multe start-up-uri de succes. In studiu au intrat companiile care in anul 2012 au inregistrat o cifra de afaceri...

arhiva sectiunii




 

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - iunie 2014






Retail

Retailul modern sprijina producatorii romani

Marile lanturi de retail dezvolta proiecte specifice, menite sa permita accesul consumatorilor la produsele romanesti. Strategia pe termen lung a Grupului Carefour vizeaza dezvoltarea parteneriatelor cu producatorii locali prin actiuni care incurajeaza consumul de produse romanesti, totul din dorinta de a sustine economia...

Constructia si stabilirea pretului optim in retailul traditional

Stabilirea unor preturi optime de vanzare a produselor a devenit pentru multi comercianti din retailul traditional o problema ce nu se mai poate rezolva exclusiv prin raportarea la concurenta. Deoarece marjele de profit au devenit mult mai mici, la anumite produse este imposibil de concurat retelele de magazine de...

arhiva sectiunii